˝خیابان بابل˝ ژان ماری بسه به صحنه می‌رود

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

پریسا مقتدی گفت: نمایشی بر اساس یکی از آثار نویسنده فرانسوی ˝ژان ماری بسه˝ را بعد از جشنواره تئاتر فجر به روی صحنه می‌برم.

پریسا مقتدی در گفتگو با خبرنگار هنرآنلاین بیان کرد: نمایشی بر اساس یکی از آثار نویسنده فرانسوی “ژان ماری بسه” را بعد از جشنواره تئاتر فجر به روی صحنه می‌برم.

مقتدی با اشاره به نام این اثر که “خیابان بابل” است گفت: این اثر توسط محمود گودرزی ترجمه و بازنویسی آن را ایوب آقاخانی انجام داده است، شورای نظارت و شورای هنری مجموعه تئاترشهر تایید شده است.

وی عنوان کرد: اکنون در نمایش “پوتین‌های عمو بابا” به کارگردانی شهرام کرمی ایفای نقش می‌کنم،این اثر نمایشی با موضوع جنگ و در ستایش عشق است.

این کارگردان و بازیگر تئاتر گفت: نمایش نگاهی به سرگذشت همین مردم یعنی مادران جنگ دارد، “پوتین‌های عموبابا” نگاهی به مضمون عشق و مادران جنگ دارد، یک تراژدی عاشقانه که جنگ عامل آن است.

نمایش “پوتین های عمو بابا” دربارهٔ خانواده‌ای است که یکی از فرزندانش در جنگ به شهادت رسیده است، پس از آن فرزند دوم نیز راهی جبهه می‌شود اما اسیر می‌شود و پس از چند سال به خانه برمی‌گردد اما روزگار خانواده، دیگرهمچون قبل نیست و داغ از دست دادن یک پسر و غم هجران و انتظار پسر دیگر این خانواده، کمر این خانواده را شکانده است.

انتهای پیام/۵۴/۵۳
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.