˝شیخ بهایی˝ آذربایجانی شد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

مجموعه تلویزیونی ˝شیخ بهایی˝ با همکاری گروهی از صدا پیشگان مطرح در جمهوری آذربایجان به آذری دوبله شده است و به زودی از سیمای آذری شبکه سحر پخش می‌شود.

به گزارش ممتاز به نقل از هنر ایران؛ امین عباس اف مدیریت دوبلاژ مجموعه تلویزیونی تاریخی “شیخ بهایی” را برای پخش از سیمای آذری این شبکه بر عهده داشته، “طیب رستم اف” ترجمه متون این مجموعه را انجام داده و “ناطق شاکر علی اف” صدابرداری آن را عهده دار بوده است.

قدیر میرزا، روشن محمدلی، وصال زالیق اوغلو، واقف اصلان اف، کاظم عبدالله اف، گلنار زلال اوا، نصیبه ملک اف و … صداپیشگان و بازیگران مطرحی از جمهوری آذربایجان بوده که گویندگی این مجموعه تلویزیونی را انجام داده اند.

“شیخ بهایی”، نام مجموعه تلویزیونی در مورد زندگی شیخ بهایی به کارگردانی شهرام اسدی و نویسندگی محسن دامادی و حجت قاسم زاده اصل است. این مجموعه تلویزیونی روایتگر زندگی شیخ بهایی دانشمند عصر صفوی در دو بخش نوجوانی و کهنسالی است.

بخش اول این مجموعه به دوران نوجوانی شیخ بهایی می پردازد. بخش دوم سریال نیز به بررسی یک سال از زندگی شیخ بهایی در ۶۷ سالگی در اصفهان می پردازد و سرانجام در گذشت او در سال ۱۳۰۳ هجری قمری به تصویر کشیده شده است.

علی نصیریان، مرحوم خسرو شکیبایی، فاطمه گودرزی، چنگیز وثوقی، دانیال حکیمی، لادن مستوفی، سپنتا سمندریان، کورش تهامی، رویا تیموریان، علی دهکردی، ژاله علو، سیامک اطلسی و آتش تقی پور در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته اند و موسیقی این سریال نیز از ساخته های مجید انتظامی است.

مجموعه تلویزیونی “شیخ بهایی” برای پخش از کانال یک شبکه بین المللی سحر به آذری دوبله شده و برای علاقه مندان به سریال های ایرانی در جمهوری آذربایجان به زودی به روی آنتن این شبکه خواهد رفت.


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.