˝شیوه دف‌نوازی˝ منتشر می‌شود

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

همزمان با انتشار یافتن کویرانه ۷ با محوریت موسیقی بم؛

فواد توحیدی، آهنگساز و پژوهشگر موسیقی بومی و نواحی از آماده‌شدن کتاب ˝شیوه دف نوازی˝ برای انتشار یافتن خبر داد.

فوادتوحیدی؛ آهنگساز و پژوهشگر موسیقی بومی و نواحی در گفت و گو با خبرنگار موسیقی ممتاز نیوز از انتشار یافتن کتاب” شیوه دف نوازی دوره متوسطه و عالی” خبر داد و گفت: نگارش این دو کتاب به تازگی تمام شده و ضبط سی دی آنها نیز به پایان رسیده است . قرار است تا پایان شهریور ماه برای دریافت مجوز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرستاده شود تا هرچه زودتر روانه بازارشده و به دست مخاطبان برسد.

توحیدی در ادامه متذکر شد: یک آلبوم با محوریت موسیقی نواحی شهرستان بم در دست انتشار یافتن دارم که از سوی حوزه هنری منتشر خواهد شد. این آلبوم در امتداد آلبوم کویرانه های من بوده که هر شماره به موسیقی یک ناحیه اختصاص دارد و در این شماره به موسیقی نواحی بم اختصاص یافته است. این مجموعه آلبومها از سری کارهای پژوهشی من طی ۱۶ سال فعالیت است که درخصوص موسیقی کرمان و نواحی آن صورت گرفته است.

این پژوهشگر ادامه داد: در این آلبوم تمامی موسیقی نواحی بم از جمله موسیقی های شادمانه، سوگ و اندوه و آواهای غریبانه را ضبط کرده ام. ضبط آنها نیز در خود نواحی صورت گرفته است، چون اگر قرار بود خواننده های بومی را برای ضبط آثارشان به استودیو بکشانم، قطعا حس خود را از دست می دادند و نمی توانستم آنچه را که در ذهم داشتم پیاده کنم. چنین چیزی به کیفیت آلبوم لطمه می زد و من چنین چیزی را نمی خواستم. به همین سبب دستگاه‌های ضبط را به جاهایی بردم که آنها راحت بودند تا بهتر بتوانم صدا بگیرم. این آلبوم تا ماه آینده روانه بازار موسیقی خواهد شد.

وی دربارهٔ آثار دیگری که در دست انتشار یافتن دارد، گفت: کتاب آموزش مقدماتی تنبور را نیز در دست نگارش دارم که به زودی وارد مرحله مجوز می گردد . در این آلبوم نیز شیوه نوازش تنبور را از ابتدا آموزش داده ام تا هنرجویان بتوانند با مراجعه به آن به رفع اشکالات خود بپردازند. قرار است تا پایان سال” شیوه دف نوازی تنبور” را روانه بازار موسیقی کنم.
 

پایان پیام/۴۳


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.