˝فیلمنامه˝ باید آینه تمام نمای ˝جامعه˝ باشد

ابراهیم فروزش در گفت و گو با خبرگزاری هنر عنوان کرد:

ابراهیم فروزش کارگردان گزیده کار سینمای ایران دربارهٔ وضعیت فیلمنامه نویسی در سینمای ایران گفت: ˝فیلمنامه˝ باید آینه تمام نمای ˝جامعه˝ باشد.

ابراهیم فروزش کارگردان با سابقه سینمای ایران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری هنر ایران دربارهٔ وضعیت فیلمنامه در سینمای ایران گفت: مشکل سینمای ایران فقط فیلمنامه است، مشکلات متعدد سینما را با حاشیه های فراوان درگیر کرده است و فقط نمی توان گفت مشکلی اصلی و ریشه ای ما در فیلمنامه است.

کارگردان فیلم “سنگ اول” ادامه داد: فیلمنامه نوشتن یک فرمول کلی دارد و همگی از این فرمول تبعیت می کنند اما کدام فیلمنامه می تواند مخاطب را درگیر کند و ساختارش به گونه ای باشد که مخاطب سینما با آن درگیر شود. فیلمنامه هایی که در سینمای ایران نوشته می شوند موازین را رعایت نمی کنند و بر چهارچوب فیلمنامه نویسی استوار نیستند.

ابراهیم فروزش اضافه کرد: در زمینه فیلمنامه نویسی کتاب های متعددی تالیف شده است که می تواند منبع های خوبی باشند و در این میان مجله “فیلم نگار” یکی از نشریات خوب در زمینه فیلمنامه نویسی است. قصه ای که به فیلمنامه تبدیل می گردد باید از دل جامعه برآمده باشد و آینه تمام قد جامعه باشد که مردم را به سوی خود بکشاند.

فروزش فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک است. او فعالیت هنری‌اش را از سال ۱۳۴۹ در مرکز سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد. آغاز فعالیت سینمایی او در سال ۱۳۵۲ با نوشتن فیلمنامه فیلم کوتاه سیاه پرنده بود. فروزش اولین فیلم‌اش را با نام کلید، در سال ۱۳۶۵ کارگردانی کرد.
 


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.