˝مجلس دانش آموزی˝ عصاره فضائل دانش آموزی کشور/هیچ جغرافیایی مهم تر از مدرسه نیست

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

خبرگزاری پانا: معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: مدینه فاضله و آرمان شهر مدرسه و هیچ جغرافیایی مهم تر از مدرسه نیست.

 به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حسین هژبری عصر امروز در نخستین نشست ششمین دوره مجلس دانش آموزی که در محل ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه مدارس ما باید مدارس زندگی باشد اظهار کرد: مدارس باید به شکل طربناک و شاداب باشد تا دانش آموزان به سمت مدرسه خیز بردارند.

وی رو به نمایندگان مجلس دانش آموزی گفت: هزینه نمایندگی شما چقدر است؟ تمام دلم می گوید این نشست حلقه صالحین است و مجلس دانش آموزی عصاره فضائل دانش آموزی کشور است.

هژبری همچنین قسمتی از نوشته های یک کتاب که مربوط به دفاع مقدس بود را قرائت و خاطرنشان کرد: این کتاب زبان حال یک مجروح و سپس یک شهید ۱۶ ساله است که در خط مقدم جبهه شهید شد که باید از مقاومت های او درس بگیریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به راهبرد طلایی این معاونت اشاره و تصریح کرد: بزرگترین سرمایه ای که در اختیار ما است، نیروی انسانی است که «قوی دیدن و غنی دیدن» و «بهادادن و بها گرفتن» از نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: دانش آموزی فضیلت است و شما نمایندگان هنگامی که دانشجو شدید به دانش بودنتان افتخار کنید.

هژبری با بیان اینکه امام (ره) در زمان جنگ از ۳۶ میلیون تپه خفته، ۳۶ میلیون آتشفشان ساخت گفت: نگاه امام (ره) به جوانان بود و چقدر آن جوانان در زمان جنگ معرفت نشان دادند و ما در حوزه دانش آموزی به دنبال دانش آموز باوری و دانش آموز یاوری هستیم.

وی همچنین با بیان اینکه باور دانش آموزان در سراسر کشور باید به یک فرهنگ تبدیل شود اظهار داشت: ۱۰ ها ۱۵۰ نفر به شکل نمایندگان مجلس دانش آموزی با نخبه گزینی می توانند در کنار یکدیگر جمع شوند زیرا باید جامعه دانش آموزی کشور را به خوبی باور کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح «یاران» که توسط سازمان دانش آموزی اجرایی خواهد شد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نشست های مجلس دانش آموزی به ۳ نشست افزایش یافت باید از دانش آموزان در این طرح به خوبی استفاده کرد.

وی اضافه کرد: ۵۰۰ هزار نفر از رزمندگان اسلام در زمان دفاع مقدس را دانش آموزان تشکیل داده بودند و مدیران مدارس نیز باید جرأت کنند و چند نفر از دانش آموزان را به عنوان مدیریار استفاده کنند.

هژبری با اشاره به اینکه ۱۰ شیوه برای استفاده از دانش آموزان در مدارس وجود دارد گفت: مدیریار، معاون یار، مربی یار و بسیاری از این دست طرح ها وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه مدینه فاضله و آرمان شهر مدرسه و هیچ جغرافیایی مهم تر از مدرسه نیست اظهار کرد: توجه به دانش آموزان و مدرسه از اهمیت بسیاری برخوردار است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.