˝نزدیک‌تر از دور˝ به انتشار یافتن نزدیک می‌شود

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

آلبوم موسیقی ˝نزدیک‌تر از دور˝ به آهنگسازی مهرزاد اعظمی‌کیا به زودی وارد بازار موسیقی می‌شود.

مهرزاد اعظمی کیا؛ نوازنده چیره دست کمانچه و آهنگساز سنتی در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: آلبوم “نزدیک‌تر از دور” یک آلبوم شامل مجموعه ای از ساخته‌های من است که با نگاهی ویژه به ساز کمانچه منتشر می گردد. در ساخت قطعات این آلبوم سعی کرده‌ام نگاه تک بعدی همیشگی به ساز کمانچه را حذف کنم و قطعاتی را اجرا کرده‌ام که مرا به این هدفم نزدیک‌تر می کند.

اعظمی کیا در ادامه صحبتهایش با بیان اینکه آلبوم “نزدیک‌تر از دور” مشتمل بر ۱۰ قطعه است، افزود: در این اثر تلاشم بر این است تا کمانچه را بر اساس توانایی‌ هایی که دارد، معرفی کنم و قطعاتی بسازم که قدرت این ساز را نشان بدهد. چون بر این باورم که سازی مانند کمانچه قابلیت های بسیاری دارد که می تواند در عرصه موسیقی بیشتر از اینها تاثیرگذار باشد.

این آهنگساز ادامه داد: در میان قطعات ساخته شده این آلبوم، قطعاتی برای کوراتت زهی ایرانی و همچنین قطعات آوازی وجود دارد که محصول دوسال کار مستمر و پیگیری من بر روی ساز استاد علی اصغر بهاری و اردشیر کامکار است. البته در این آلبوم علاوه بر اینکه از تجربه کاری استادان بزرگ استفاده کرده ام، حضور دوستان هنرمند جوان و ایده های آنها را نادیده نگرفته ام و هرجا که احساس کرده ام می گردد از آنها کمک گرفت، این کار را کرده ام. قطعه اول آلبوم را در همین راستا نوشته و اجرا کرده‌ام.

مهرزاد اعظمی کیا که از شاگردان شروین مهاجر در ساز کمانچه است؛ با اشاره به اینکه در آلبومش از کوارتت های زهی استانبولی نیز استفاده کرده است، گفت: همیشه دوست داشتم در این زمینه نیز کارهای انجام بدهم و تکنیک نوازندگی در این کوارتت ها را تجربه کنم که این اتفاق افتاد .البته یک تریو نیز برای کمانچه و تنبک نوشتم که آن را به کمک استادم آقای شروین مهاجر اجرا کردم. این کار یکی از کارهای خوب من به سبب حضور ایشان است .
وی در پایان تاکید کرد: آلبوم «نزدیک‌تر از دور» توسط انتشار یافتنات کارگاه موسیقی زیرمجموعه نشر ماهور اواخر ماه جاری روانه بازارموسیقی خواهد شد.

پایان پیام/۴۳


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.