˝پرویز˝ کلاسیک نیست

گفت‌وگو با مجید برزگر کارگردان فیلم ˝پرویز˝

مجید برزگر بدون اغراق بهترین فیلمی را ساخت که در جشنواره سی و یکم به نمایش درآمد این فیلم برشی از زندگی کسانی است که بعد از ترد شدن ممکن است دست به کارهایی بزنند که هم برای خودشان و هم اطرافیانشان دردسرساز شود.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، نوع و سبک فیلم سازی مجید برزگرخاص و متفاوت و نزدیک به سینمای مدرن است .اولین تجربه فیلم سازی مجید برزگر “فصل باران های موسمی ” است که هرگز مجال اکران نیافت ، برزگر در فیلم “پرویز” روایت متفاوتی ازرابطه پدر و پسری را به تصویر کشیده است که نشان دهنده واقعیت محضی است که در پس پرده پوشاندیمش.

آیا “پرویز” فیلم شخصیت محور است؟
“پرویز” روایتگر زندگی پدر و پسری است . پدر تصمیم به ازدواج می گیرد و پسر را از خانه خارج می کند و در ادامه از شهرک محل سکونتش هم رانده می گردد، پرویز می رود اما برمی گردد و می خواهد به پدرش ثابت کند که به راحتی نمی توانند او را حذف کنند ، در این برایند پرویز صاحب نگاههای تازهی در زندگیش می گردد.

“پرویز” ساختار کلاسیکی دارد؟
نکته مهم در فیلم تغییر شخصیت و استحاله آدم اصلی است که بر اثر جبری این کار را انجام می دهد این نوع تغییرها در بسیار از فیلم های تاریخ سینما مورد استفاده قرار گرفته است . سعی کردم متفاوت عمل کنم و حداقل به لحاظ اجرا فیلم ساختار کلاسیکی ندارد.

“پرویز” چقدر به فضای فیلم “فصل باران های موسمی” نزدیک است؟
در تدوام همان ساختار و زبان است و تلاش کردم عیب های فیلم اولم را از بین ببرم و جنس پخته تر فیلم اولم را در پرویز ارائه کنم .

به چه سبب از بازیگران حرفه ای برای نقش های اصلی استفاده نکردید؟
علاقه داشتم از بازیگرانی برای نقش های اصلی استفاده کنم که در عین حالی که به بازیگری تسلط دارند چهره شناخته شده ای نداشته باشند .بازیگر نقش پرویز بازیگر قدیمی تئاتر است و سی سال است که در کانادا زندگی می کند و فارغ التحصیل دانشگاه هنر است وفوق لیسانس تئاترش را در مسکو اخذ کرده است و بازیگر توانایی است ، در فیلم صدای تیره بهروز افخمی هم بازی داشت . بهروزیان دیگر بازیگر اصلی فیلم جزو بازیگران باسابقه تئاتری است ودر فیلم مرگ یزد گرد بهرام بیضایی هم بازی داشته است.

در رده سنی بازیگران فیلم بازیگران مطرحی مثل رضا کیانیان ، پرویز پرستویی و غیره داریم به چه سبب از این بازیگران استفاده نکردید؟
استفاده از بازیگران حرفه ای و نام آشنا برای مخاطب با ساختار فیلم منافات داشت و تماشاگر باید باور می کرد که این اتفاقات برای یک آدم عادی ومعمولی رخ داده است.

انتهای پیام/

 


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.