˝گتسبی بزرگ˝ از زبان دی‌کاپریو و لورمان

۱۴اردیبهشت،

بازیگران و دست‌اندرکاران درام ˝گتسبی بزرگ˝ ساخته باز لورمان که اکران آن از روز ۱۰ ماه می ۲۰۳ (۲۰ اردیبهشت‌ماه) در سینماهای آمریکا و اروپا آغاز می‌شود، در مراسمی میهمان مرکز هنرهای نمایشی لینکلن در نیویورک بودند.

به گزارش هنرآنلاین، باز لورمان درام “گتسبی بزرگ” را بر اساس رمان معروف اسکات فیتزجرالد به همین نام با بازی ستارگانی همچون لئوناردو دی‌کاپریو و توبی مک‌گوآیر جلوی دوربین برده است.

فیلم “گتسبی بزرگ” داستان مرد جوانی به نام نیک کاراوی است که سال ۱۹۲۲ میلادی به لانگ آیلند می‌آید و با مردی به نام جی گتسبی آشنا می‌شود. در این فیلم که با بودجه‌ای ۱۲۷میلیون دلار و توسط کمپانی‌های وارنر برادرز، ویلیج رادشو پیکچرز و تی‌وی نت‌ورک تهیه و تولید شده، لئوناردو دی‌کاپریو در نقش اصلی این فیلم یعنی جی.گتسبی و توبی مک‌گوآیر در نقش نیک کاراوی ایفای نقش کردند.

بنابر این گزارش، دی‌کاپریو در مرکز هنرهای نمایشی لینکلن در نیویورک در سخنان کوتاهی دربارهٔ این فیلم و کارگردان آن گفته: “باز لورمان این دنیاها را در فیلم‌هایش می‌سازد و شکل مدرنی به آنها می‌دهد. در ارتباط با نسل جوان و همچنین در رابطه با عناصر و ماهیت آنها بسیار دقیق و محتاط است. او بسیار خطر می‌کند. وقتی برای اولین بار او را ملاقات کردم، ۱۸ سال بیشتر نداشتم. او با فیلم رومئو و ژولیت، خوانش مدرنی از اثر کلاسیک شکسپیر به تماشاگران عرضه کرد و دیدیم که یک موفقیت بزرگ در آن زمان به دنبال داشت.”

بسیاری رمان “گتسبی بزرگ” را بزرگترین رمان آمریکایی می‌دانند و کارگردان این فیلم هم که جز این دسته از اشخاص است، می‌گوید از ثروتمندی شخصیت‌های این رمان و اینکه نویسنده، چگونه آینده و تناقضات دنیای مدرن را در این کتاب پیش‌بینی می کرده، همیشه متعجب بوده است.

به نوشته یورونیوز، لورمان دربارهٔ سبب ساخت این فیلم اظهار داشته: “من می‌خواستم درست مثل فیتزجرالد این فیلم را بسازم. همانطور که او سعی می‌کرد چیزی بسازد و فکر می‌کرد که ارزش آن را دارد. او در این کتاب یک چیز مدرن و فوق‌العاده را روایت می‌کند که در عین حال زیبا و ساده هم هست. او موفق به انجام اینکار شده و وقتی که بحران اقتصادی آغاز شد، فیتزجرالد این وضعیت را پیش‌بینی کرده بود. فکر می‌کردم که باید این فیلم را بسازم و وقتی که چراغ سبز داده شد، یعنی چراغ سبز برای پول، این فیلم را ساختیم.”

فیلم “گتسبی بزرگ” در مراسم افتتاحیه شصت‌وششمین فستیوال بین‌المللی فیلم کن فرانسه و در بخش خارج از مسابقه به نمایش درمی‌آید.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.