˝ آیدا˝ برنده جایزه کمرایمیج شد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

فیلم لهستانی ˝ آیدا˝ به کارگردانی پاول پاولیکوفسکی برنده جایزه قورباغه طلایی جشنواره کمرایمیج شد.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین از اسکرین دیلی ، بیست و یکمین دوره جشنواره بین المللی کمرایمیج که به طور تخصصی به فیلمبرداری اختصاص دارد شب قبل با مراسم اختتامیه و اهدای جوایز در شهر بیدگوچ لهستان به پایان رسید و فیلم ” آیدا” از کشور میزبان ، برنده جایزه اول این جشنواره ( موسوم به قورباغه طلایی) شد.

لوکاژ زال و ریشارد لنژفسکی به طور مشترک فیلمبرداری ” آیدا” را برعهده داشتند و جایزه را دریافت کردند.” آیدا” داستان یک راهبه نوجوان در لهستان دهه ۱۹۶۰ را روایت می کند که به یک راز تلخ خانوادگی از دوران حمله آلمان نازی به کشورش در خلال جنگ جهانی دوم پی می برد.

” آیدا ” اولین فیلم لهستانی زبان پاولیکوفسکی است.پاولیکوفسکی لهستانی الاصل و زاده انگلستان پیش از این در بریتانیا به فیلمسازی مشغول بود و فیلم های پیشینش مثل ” آخرین بازگشت” و ” تابستان عاشقانه من” برنده جوایز متعددی از جمله بفتا شده اند.

جایزه دوم یا قورباغه نقره ای جشنواره به فیلمبرداری فیلم ” هلی” به کارگردانی امات اسکالانته اختصاص یافت.فیلمبرداری ” هلی” را لورنزو هاگرمن به عهده داشته است.همچنین برونو دلبونل برای فیلمبرداری فیلم ” داخل لوین لوئیس” ساخته برادران کوئن برنده جایزه سوم ( قورباغه برنزی) جشنواره کمرایمیج شد.

در بخش فیلمبرداری سه بعدی ، مستند ” پینا” ساخته ویم وندرس برنده جایزه اول شد.فیلمبرداری این مستند را هلن لووار برعهده داشت.همچنین جایزه بهترین فیلمبرداری سه بعدی فیلم های داستانی به فیلم ” جاذبه” اثر آلفونسو کوارون اختصاص یافت که فیلمبرداری آن را امانوئل لوبزکی بر عهده داشته است.


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.