«آبان» خشک و سرد

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی پاییز سال جاری به‌ویژه آبان ماه بسیار خشک پیش‌بینی می‌شود. کاهش دما نیز ادامه دارد و تا پایان هفته جاری بین ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد خواهد بود.

«آبان» خشک و سرد

به گزارش ممتاز نیوز، مهرماه خشک و کم‌بارشی را  پشت سر گذاشتیم به‌گونه‌ای که به گفته احد وظیفه – رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی – طی این ماه به‌جز در نوار شمالی و منتهی‌الیه جنوب شرق کشور بارندگی در کشور رخ نداد. او از آبان بسیار خشک و کم‌بارشی نیز خبر داد. صادق ضیاییان – رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا – هم در یک گفت و گوی تلویزیونی گفت که در مجموع تا پایان آبان ماه بارش‌های کمتر از متوسط ۳۰ ساله کشور خواهیم داشت البته او کم‌بارشی را برای آذرماه هم پیش‌بینی کرد ولی اوضاع در آبان ماه به مراتب بدتر است.

وظیفه همچنین پیش‌بینی کرد که دمای کشور طی ‍‍پاییز حدود ۰.۵ تا ۱ درجه سانتیگراد بالاتر از حد نرمال باشد البته تا اواسط هفته جاری دما در تمام نقاط کشور به استثنای نوار جنوبی و جنوب شرق حدود ۱ تا ۴ درجه کمتر از بلند مدت خواهد بود همچنین در این بازه زمانی دما به‌ویژه در نیمه شرقی کمتر از حد نرمال خواهد بود و در نیمه غربی در شرایط تقریبا نرمالی قرار می‌گیرد.

ضیاییان نیز می‌گوید: انتظار داریم طی روزهای آینده روند کاهش دما کماکان ادامه یابد. اگرچه وقفه‌ای یکی دو روزه بین آن می‌افتد ولی از اواسط هفته روند کاهش دما را در اغلب مناطق کشور شاهد خواهیم بود. روز دوشنبه (۳ آبان ماه) برای شمال غرب کشور و روز سه شنبه (۴ آبان ماه) برای نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود. روز چهارشنبه (۵ آبان ماه) روند کاهش دما کماکان ادامه دارد. این وضعیت در برخی نقاط مانند مناطق زاگرسی  شدیدتر است.

در شرایطی که روزهای کم‌بارش و سردی را پیش رو داریم ضرورت مدیریت مصرف انرژی بیش از پیش احساس می‌شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.