آب سد ماملو به تهران می رسد

جام جم آنلاین: معاون وزیر نیرو در امور آب و‌ آبفا گفت: خط لوله انتقال آب سد ماملو به تهران در حال تکمیل شدن است و تابستان امسال بخشی از آب این سد به تهران می‌رسد.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد رضا عطارزاده با اعلام این مطلب افزود: با توجه به بارش‌های سال آبی جاری در زمان کنونی سد ماملو ۱۴۰ میلیون متر مکعب آب دارد و خط لوله ای که آب این سد را به تهران می رساند، در حال اجراست.

وی با بیان این که، مشکل اصلی در انتقال آب سد ماملو به تهران منابع مالی است، اظهار داشت: در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز این پروژه در زمان سریعتری اجرا می شود.

عطارزاده با تاکید بر اهتمام وزارت نیرو در تامین آب و برق طرح مسکن مهر گفت: تامین آب شهر جدید پرند، بر اساس برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت انجام می شود و طبق برنامه بلند مدت ‌آب این شهر از طریق خط لوله غرب تهران خواهد شد.

وی افزود: اجرای طرح مسکن مهر ابتکار عملی از سوی دولت بود که در حجم بسیار گسترده ای در کشور اجرا شد و طبیعی است که اجرای چنین طرحی مشکلات زیادی هم داشته باشد.

وی با بیان این که، جانمایی شهرهای جدید بر اساس تصمیم شورای عالی شهرسازی انجام می شود، اظهار داشت: یکی از اعضای این شورا معاونت امور آب وزارت نیرو است که در تمام پروژه‌های شهرسازی نظرات خود را ارائه می کند.

عطارزاده خاطر نشان کرد: شورای عالی شهرسازی در جانمایی شهرهای جدید، پارامترها و شاخص‌های مختلفی از قبیل حمل و نقل و ترابری را مد نظر قرار می دهد و از دید این شورا احداث شهر جدید پرند هم مزیتهای قابل توجهی داشت.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.