آتش‌بس هم مانع درگیری‌ها در سودان نشد

درگیری‌های شدید در سودان با وجود تمدید آتش‌بس ادامه دارد.

آتش‌بس هم مانع درگیری‌ها در سودان نشد

به گزارش ممتاز نیوز، خبرگزاری رویترز روز جمعه ۲۸ آوریل (۸ اردیبهشت‌ماه) به نقل از شاهدان عینی از حملات هوایی، زمینی و درگیری و انفجار در خارطوم، پایتخت سودان و بمباران شهرهای بحری و عمدورمان گزارش داد.

این حملات علیرغم آتش‌بس ۷۲ ساعته‌ای است که طرفین درگیری در سودان عصر پنجشنبه ۷ اردیبهشت با آن موافقت کردند. آتش‌بس با میانجیگری آمریکا و عربستان سعودی تمدید شد. آتش‌بس قبلی در نیمه شب پنجشنبه به پایان می‌رسید.

“نیروهای پشتیبانی سریع سودان” (RSF) در بیانیه‌ای در روز جمعه ۸ اردیبهشت ارتش را متهم به نقض پیمان آتش‌بس با میانجیگری آمریکا و عربستان کرد. ارتش سودان نیز این گروه  را مسئول حمله به یک هواپیمای ترابری ترکیه کرد که قرار بود غیرنظامیان را تخلیه کند. این هواپیما بامداد روز جمعه ۸ اردیبهشت‌ماه هدف حمله با سلاح‌های سبک قرار گرفت.

به گفته وزارت دفاع ترکیه، این هواپیما برای تخلیه شهروندان ترکیه به سمت فرودگاه نظامی وادی سیدنا در شمال خارطوم در حال پرواز بود. “نیروهای پشتیبانی سریع سودان” این ادعای ارتش را دروغ نامید و آن را رد کرد. تاکنون امکان بررسی مستقل این که چه کسی مسئول حمله به هواپیمای ترکیه‌ است، وجود نداشته است. این هواپیما با وجود تیراندازی مکرر سالم به زمین نشست.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.