آتش‌سوزی در چادرهای زلزله‌زدگان اهری

محیط زیست > فجایع
مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی از وقوع آتش‌سوزی در چادر زلزله‌زدگان شهرستان اهر خبرداد.

حبیب حسینقلی‌زاده در گفت و گو با ایسنا، در این باره گفت: پنجشنبه گذشته ( ۴ آبان) وقوع آتش‌سوزی در دو چادر زلزله‌زدگان به سامانه ۱۱۵ اطلاع داده شد که به دنبال آن تکنیسین‌های اورژانس به محل حادثه واقع در روستای «مالالار» از توابع شهرستان اهر اعزام شدند.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی ادامه‌داد: ‌پس از حضور تکنیسین‌های اورژانس در محل مشخص شد که خوشبختانه در این حادثه اتفاق منجر به جرح هیچ یک از شهروندان رخ نداده و تنها دو چادر در آتش سوخت.

وی با اشاره به آغاز فصل سرما در خصوص احتمال وقوع گازگرفتگی میان زلزله‌زدگان نیز اظهارکرد: خوشبختانه تا این لحظه مورد گازگرفتگی در میان زلزله‌زدگان مشاهده نشده چرا که چادرها دارای درزی است که احتمال مسمومیت با منواکسیدکربن در آن کاهش می‌یابد.

حسینقلی‌زاده با بیان اینکه باید فاصله میان چادرها زیاد باشد تا در صورت وقوع حوادث به چادرهای مجاور سرایت نکند گفت: چادر زلزله‌زدگان باید به لوازم اطفای حریق و لوازم گرمایشی استاندارد و هوشمند مجهز باشد.

زلزله ورزقان خساراتی نداشت

وی‌همچنین با اشاره به وقوع دو زلزله ۴٫۱ و ۴٫۴ ریشتری که از صبح امروز ورزقان را لرزانده است،‌ گفت: شدت این زلزله به حدی بود که در شهرستان تبریز نیز این لرزه‌ها احساس شد اما خوشبختانه خسارتی بر جای نگذاشته است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.