آتش‌نشان‌ها مشکل کمبود خواب دارند

نوشته شده در تاریخ ۲۴/آبان/ – ۱۱:۱۸ و در سرویس اخبار پزشکی ممتاز نیوز

پژوهشگران آمریکایی اعلام کردند:

خبرگزاری : پژوهشگران آمریکایی با معاینه و بررسی سوابق آتش نشان‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که اختلالات خواب از مهم‌ترین علت‌های مرگ آتش‌نشانان است.

به گزارش خبرنگار گروه پزشکی خبرگزاری آنا به نقل از نیویورک تایمز، بیش از ۶۰ درصد مرگ آتش نشان‌ها به دلیل حمله قلبی و تصادفات رانندگی است. یک تحقیق جدید نشان می‌دهد در این میان ممکن است اختلالات خواب یکی از مهمترین دلایل آن باشد.

پژوهشگران آمریکایی ۷ هزار آتش‌نشان از ۶۶ ایستگاه آتش‌نشانی را انتخاب کرده و این آتش‌نشان‌ها را برای وجود علائمی از اختلالات خواب، بی خوابی، سندروم پای بی‌قرار (restless leg syndrome) و اختلالات تغییر شیفت را مورد بررسی قرار داده‌اند. آنها شواهد و مدارک تصادفات و گزارشات پلیس را مورد بررسی قرار داده‌اند.

این تحقیق که در مجله پزشکی خواب بالینی (The Journal of Clinical Sleep Medicine )  منتشر شده، نشان داده است که ۳۷ درصد از آتش نشان‌ها که مورد بررسی قرار گرفته بودند حداقل به یکی از اختلالات خواب مبتلا بوده‌اند.

پژوهشگران بعد از بررسی جنسیت، نژاد، شاخص توده بدن، سیگار کشیدن و عوامل دیگر با مقایسه یافته‌هایشان کشف کرده‌اند کسانی که مبتلا به اختلالات خواب بوده‌اند، تقریبا دو برابر بیش از سایرین احتمال دارد که تصادف کنند، هنگام رانندگی چرت بزنند و مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت باشند. همچنین این افراد سه برابر بیش از دیگران از افسردگی و اضطراب رنج می‌برند.

محققان توضیح داده‌اند که برخی از اطلاعات آنها بر مبنای گزارشات خود شخص بوده‌اند که همیشه قابل اعتماد نیست. لارا کی بارگر، سرپرست این پروژه و استاد فیزیولوژی بریگهام و بیمارستان زنان بوستون، می‌گوید: «‌بررسی‌ها بر روی اختلالات خواب بسیار مهم هستند. اگر بتوانیم این افراد در مواقعی که لازم است ارزیابی و درمان کنیم، می توانیم سلامت  این کارکنان را بهبود ببخشیم.»

منبع: نیویورک تایمز
مترجم: هانا حیدری
انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – پزشکی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.