آثار برگزیده یادواره تجلی بصیرت کتاب می‌شود/اجرای سمفونی تجلی بصیرت در اختتامیه

۱۷م دیماه ،

دشتگلی به هنرآنلاین خبر داد:

دبیر دومین یادواره تجلی بصیرت از انتشار یافتن آثار برگزیده دومین یادواره تجلی بصیرت خبر داد.

محمد دشتگلی دبیر دومین یادواره تجلی بصیرت در آستانه برگزاری مراسم اختتامیه به خبرنگار تجسمی‌ هنرآنلاین گفت: دومین یادواره هنری تجلی بصیرت در سه بخش تجسمی، تئاتر و موسیقی از ۶ دی ماه تا ۲ بهمن ماه با همکاری مراکز استان‌ها در حال برگزاری است .فردا اختتامیه آن برگزار می‌شود اما آثار تا ۲ بهمن نمایشش ادامه دارد.

وی با اشاره به حضور چهار رشته تجسمی‌ اظهار کرد: در حوزه تجسمی‌ هم هنرمندان آثارشان را در ۴ رشته کاریکاتور، پوستر، نقاشی و تصویرسازی با موضوع بصیرت به دبیرخانه ارسال کردند که در حال حاضر در موزه هنرهای معاصر به نمایش درآمده است. همچنین در این نمایشگاه آثاری از موزه‌های امام علی(ع) و شهدا نیز به روی دیوار رفته است.

دشتگلی همچنین با ابراز رضایت از استقبال مخاطبان نسبت به آثار تجسمی‌ گفت: خوشبختانه امسال از آثار به نمایش درآمده استقبال گسترده‌ای شده است به خصوص در بخش کاریکاتور که هم از نظر کیفیت و هم تعداد آثار بیش از سایر رشته‌های تجسمی‌بود. هنرمندان این رشته آثار مرتبط‌تری نسبت به سایر رشته‌های تجسمی‌ خلق کردند. در این بخش با انتخاب ۳ هنرمند برتر از هر رشته در مراسم اختتامیه از نفرات اول تجلیل به عمل می‌آید.

او در ادامه گفت: در بخش تئاتر با گرایش تئاتر صحنه‌ای به میزبانی استان مازندران شهرستان تنکابن ۸ نمایش از ۶ تا ۸ دی ماه برگزار شد که منتخبین مورد تقدیر قرار گرفت. همچنین در بخش نمایش‌نامه خوانی ۸ نمایش به میزبانی استان یزد، شهرستان یزد از ۶ تا ۹ دی ماه برگزار شد که در این بخش هم از برگزیدگان تجلیل شد. نمایش خیابانی هم در ۲۱ استان در حال برگزاری است که تا ۲۵ دی ماه ادامه دارد.

دبیر دومین یادواره تجلی بصیرت تصریح کرد: در مراسم اختتامیه که دوشنبه ۱۷ دی ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود سمفونی با موضوع تجلی بصیرت از طرف موسسه ارکستر ایران برگزار می‌شود. در این برنامه قطعاتی اجرا می‌شود که عنوان یکی از این قطعات تجلی بصیرت است.

به گفته دشتگلی با اتمام دومین یادواره تجلی بصیرت آثار منتخب به نمایش درآمده به صورت کتاب منتشر می‌شود.
 

انتهای پیام/۳۱/۳۴
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.