آث میلان، اظهارات رویانیان را تکذیب کرد

۲۴م آذر ،

مدیر روابط تجاری باشگاه آث میلان ایتالیا می‌گوید در دیدار مسئولان این باشگاه با محمد رویانیان، مدیر تیم پرسپولیس، هیچ صحبتی از خرید بازیکنان ایرانی به میان نیامده است.

جوزپه ساپینزا در تکمیل اظهارات خود گفته است که نه تنها صحبتی از جذب بازیکن ایرانی در میان نبوده، بلکه اصولاً باشگاه میلان به دلیل کامل بودن تعداد بازیکنان غیر اروپایی‌اش، نمی‌تواند بازیکن‌های خارج از کشورهای اتحادیه اروپایی را خریداری کند.

نگاهی به فهرست بازیکنان میلان نشان می‌دهد که کوین کنستانت(گینه)، باکایه ترائوره (مالی)، رادنی استراسر (سیرالئون) و جمال مصباح (الجزایر) از جمله بازیکنان خارج از اتحادیه اروپا می باشند که به میلان پیوسته‌اند. پس از انتقال قرضی کریستین زاپاتا به میلان، رسماً این باشگاه دیگر نمی‌توانست بازیکنی خارج از اتحادیه اروپا به خدمت بگیرد.

جوزپه ساپینزا در مصاحبه‌اش با خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا، تاکید کرده که دیدار مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با مسئولان باشگاه میلان، توافق همکاری تجاری در راستای دوستی میان دو کشور و تنها «در جهت تبلیغ نام باشگاه میلان در ایران» صورت گرفته است.

مسئول تجاری باشگاه میلان خبر مربوط به دایر شدن مدرسه فوتبال آث میلان در ایران را نیز تایید کرده اما توضیحی دربارهٔ چگونگی یا زمان دایر شدن آن نداده است.

این در حالی است که محمد رویانیان پس از پایان سفر اخیر اروپایی‌اش، مصاحبه‌های مختلفی انجام داده دربارهٔ آن چه «دستاوردهای متعدد این سفر»  نامیده صحبت‌های بسیاری کرده است.

آقای رویانیان در مصاحبه با خبرگزاری فارس، تاکید کرده بود که ایتالیایی‌ها دو سه بازیکن پرسپولیس را هم می‌خواهند که مذاکره‌های اولیه در این زمینه انجام شده است.

بخش فارسی سایت گل نیز به نقل از یکی مسئولان باشگاه پرسپولیس که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، نوشته بود: «کریم انصاری فرد از باشگاه میلان پیشنهاد دارد و قرار است آن را بررسی کنیم اما به انصاری فرد اعلام کرده‌ایم تا پایان فصل در پرسپولیس بماند.»

پس از آن بود که نام کریم انصاری فرد به عنوان مهاجم مورد توجه باشگاه میلان در رسانه‌های ورزشی ایران مطرح شد. ادعایی که توسط مدیر تجاری این باشگاه تکذیب شده است.

بازدید از ورزشگاه یوونتوس، سفر به فرانکفورت و امضای تفاهم‌نامه، دعوت از سران رئال مادرید برای سفر به ایران، همچنین تماشای بازی آ.ث.میلان مقابل سن پترزبورگ در کنار فابیو کاپلو از دیگر نکاتی است که رویانیان در مصاحبه‌های خود مطرح کرده است.

تکذیب این بخش از اظهارات رویانیان در بازگشت از سفر اروپایی‌اش در حالی صورت می‌گیرد که یک هفته قبل از او نیز عنوان شوالیه علی فتح‌الله زاده که طبق ادعای او، معادل عنوان شوالیه دولت فرانسه به شهرام ناظری استاد موسیقی ایرانی بود، با ابهامات متعددی در رسانه‌های ایران مواجه شد و طبق آنچه در برنامه تلویزیونی ۹۰ اعلام شد، او مبلغ پنج هزار یورو برای دریافت این عنوان، هزینه کرده بود.

عادل فردوسی پور در آخرین برنامه ۹۰ نیز با ساختن یک ویدئوی طنز و تلفیق تصاویر شکست استقلال مقابل داماش با مجموعه ای از کارهای محیرالعقول کاراکتر بتمن، فتح‌الله زاده را «شوالیه تاریکی» نامید.

بحث دستاوردهای مسافرت اروپایی رویانیان، همچنان در رسانه‌های نزدیک به باشگاه پرسپولیس بازتاب دارد و به آن پرداخته می‌شود. این در حالی است که پرسپولیسی‌ها هنوز سرمربی خود را نمی‌شناسند و مشخص نیست این تیم در آغاز جام حذفی و ادامه رقابت‌های لیگ برتر با کدام سرمربی به میدان خواهد رفت.

آقای رویانیان که یحیی گل محمدی را به عنوان سرمربی موقت تیمش برگزیده، دربارهٔ نام سرمربی پرسپولیس در بازی بعدی به خبرنگاران گفته است: «شاید خودم روی نیمکت نشستم. در حال حاضر ژوزه مانوئل مربی ماست و تا زمانی که قطع همکاری با او نداشته باشیم سرمربی بعدی را نمی‌توانم اعلام کنم.»

محمد رویانیان در حالی از ژوزه به عنوان سرمربی کنونی پرسپولیس نام برده که او به دستور خود رویانیان، حق حضور در محل تمرینات این تیم را ندارد.


خبرگزاری انتخاب |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.