آخرین آمار شــعب خـــارجی دانشگاه‌های ایـــران

مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به یکی از سیاست‌های وزارت علوم مبنی بر ایجاد شعب دانشگاه‌های توانمند ایرانی در کشورهای مرزنشین و خارجی، بیشترین شعب دانشگاه‌های ایرانی در خارج از کشور را به ترتیب مربوط به دانشگاه‌های جامعه المصطفی العالمیه، دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر ابوالفضل حسنی صبح امروز در نشست مطبوعاتی معاونت آموزشی وزارت علوم در پاسخ به سوال ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه دارای ۲۴ هزار دانشجوی خارجی است گفت: ۱۲ هزار نفر از این دانشجویان در داخل و ۱۰ هزار نفر نیز در شعب خارجی تحصیل می‌کنند.

وی افزود: همچنین دانشگاه آزاد نیز دارای شعباتی در امارات و لبنان و دانشگاه پیام نور نیز دارای شعب در امارات، افغانستان و اخیرا نیز علاقمند است شعبه‌ای را در تاجیکستان ایجاد کند.

حسنی خاطر نشان کرد: همچنین دانشگاه شهید بهشتی دارای شعبه‌ای در امارات، دانشگاه تربیت مدرس دارای شعبه در سوریه و دانشگاه امیرکبیر نیز به دنبال مجوز ایجاد شعبه در خارج از کشور است.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها قبل از اینکه بخواهند شعبه‌ای در کشورهای خارجی ایجاد کنند باید از دفتر گسترش وزارت علوم مجوز اخذ کنند.

ارائه مجوز برگزاری دوره‌های مجازی در ۱۶ دانشگاه

مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم همچنین از ارائه مجوز برگزاری دوره‌های مجازی در ۱۶ دانشگاه خبر داد و گفت: این دوره‌ها بیشتر مربوط به رشته‌هایی است که نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی ندارند و دروس آنها نظری است اما در برخی از رشته‌های مهندسی نیز همچون IT و فناوری اطلاعات که به تجهیزات آزمایشگاهی نیازمند نیستند این رشته‌های مجازی شکل گرفته است.


آمار برگزاری دوره‌های مشترک دانشگاه‌ها

دکتر حسنی در خاتمه برگزاری دوره‌های مشترک دانشگاه‌ها را از دیگر سیاست‌های وزارت علوم عنوان کرد و با بیان اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه در نظر است بیش از ۴۰ دوره مشترک بین دانشگاه‌های داخل با داخل و دانشگاه‌های داخلی با خارجی شکل گیرد، گفت: در حال حاضر حدود ۱۰ تا ۱۵ دوره مشترک در داخل کشور وجود دارد که در نظر داریم بر اساس برنامه پنج ساله دوره‌های دیگر را توسط دانشگاه‌های ایرانی با دانشگاه‌های خارج از کشور محقق کنیم.


MIGNA

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.