آخرین خبرها از تغییرات خرید و اجاره مسکن

بینا- در بهار ۹۱، متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی ۳۱٫۲ درصد و متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی ۲۶٫۵ درصد نسبت به بهار سال ۹۰ افزایش یافته است.
براساس گزارش ایسنا، متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۲۲۴۴۴ هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل دو درصد و نسبت به فصل مشابه سال ۹۰، ۳۵٫۵ درصد افزایش داشته است.
براساس این گزارش که از سوی مرکز آمار ایران منتشر شده است، متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۲۵۳۰۳ هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۱۱٫۹ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش داشته است.
حداقل قیمت فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی ۲۲۰۰ ریال و حداکثر ۱۲۶۶۶۷ هزار ریال بوده است.
هم‌چنین متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی ۱۳۴ هزار و ۹۸۲ ریال بوده که نسبت به فصل قبل ۵٫۹ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۶٫۵ درصد افزایش داشته است.
حداقل مبلغ اجاره به علاوه سه درصد ودیعه بابت یک مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران ۹ هزار و ۲۸۶ ریال و حداکثر ۵۵۹ هزار و ۵۳۸ ریال بوده است.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.