آخرین روز صید قزل آلای خال قرمز در دشت لار

فروردین ۱۴۰۳

فرمانده پاسگاه محیط بانی دشت لار گفت: با توجه به استقبال شهروندان برای ماهیگیری در دریاچه لار با پایان پروانه های صید شاید امروز آخرین روز ماهیگیری در این دریاچه باشد.

میرزا کریمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: فصل صید ماهی قزل آلای قرمز بنا بر سنت سالهای قبل از ۲۴ تیرماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.
وی افزود: امسال نیز طبق مصوبه سازمان محیط زیست ۳ هزار پروانه صید برای این فصل در نظر گرفته شده که با استقبال شهروندان تقریبا روزهای پایانی خود را می گذراند
.
میرزا کریمی ادامه داد: با توج به اینکه تنها در روزهای دوشنبه و چهارشنبه پروانه صید واگذار می شود و طی این مدت کوتاه نزدیک به ۲ هزار و ۱۰۰ پروانه به ماهیگیران واگذار شده به عبارتی روزی بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ پروانه فروخته شد.
فرمانده پاسگاه محیط بانی دشت لار با بیان این مطل که در این مدت تخلفی ملاحظه نشده تصریح کرد: با توجه به اینکه بهای هر پروانه امسال ۱۰۰ هزار ریال تعیین شد که هر شخص تنها حق صید ۵ قطعه ماهی آن هم با قلاب را داشت که در صورت تخلف به از ای هر قطعه ۲۰۰ هزار ریال جریمه می شدند اما خوشبختانه امسال هیچ تخلفی ملاحظه نشد.
وی ادامه داد: ماهی قرل آلای خال قرمز از خانواده آزاد ماهیان و از ماهیان بومی کشور است که در دریاچه ها و رودخانه های با آب های سرد، پاک و سرشار از اکسیژن زندگی می کنند.
میرزا کریمی در ادامه افزود: منطقه لار به دلیل اقلیم سرد و کوهستانی و بارودخانه ها و نهرهایی با آب شیرین و پاک فضای مناسبی برای زیست این گونه ارزشمند بوجود امده است.
فرمانده پاسگاه محیط بانی پارک ملی لار در پایان خاطرنشان کرد: پارک ملی لار با مساحتی نزدیک به ۲۸ هزار هکتار در دامنه غربی قله دماوند واقع شده و درحال حاضر با چهار پاسگاه محیط بانی دلی چای، کمردشت، قوشخانه و ایرا حفاظت و کنترل می شود./جم


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.