آخرین وضعیت تلفن خانگی روستائیان

امروزه نیاز معمول ارتباطی هر خانوار داشتن تلفن ثابت است و در سالهای اخیر با گسترش ارتباطات و ورود تلفن‌های همراه بخشی از این نیاز برطرف شده است به گونه‌ای که داشتن دو یا چند تلفن ثابت برای هر خانوار غیرممکن تلقی نمی‌شود.

به گزارش سه نسل به نقل از ایسنا ، ماجرای ارتباط تلفنی خانوارها در روستاها همیشه مورد بحث بوده است و پس از پیروزی انقلاب و به ویژه در سالهای اخیر به مناطق روستایی کشور رسیدگی بسیاری شده است.

در همین رابطه مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران به ایسنا گفت: در زمان پیروزی انقلاب ۳۱۲ روستا دارای ارتباط تلفنی بودند که در شهریور سال ۸۴ به ۴۵ هزار افزایش یافت. در حال حاضر و بر اساس آخرین آمار‌ ۵۲ هزار روستا دارای این ارتباط تلفنی هستند.

وی در توضیح ملاک داشتن تلفن خانگی برای روستائیان گفت: به طور معمول خانواده‌های دارای ۵ یا ۶ نفر و بیشتر دارای تلفن خانگی هستند.

اما وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از جایگاه رتبه ایران در ضریب نفوذ تلفن ثابت خبر داده است و ‌آمار مشترکان تلفن ثابت در کشور نیز به ۲۶ میلیون مشترک می‌رسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده بود ‌ایران نفر اول ضریب نفوذ تلفن ثابت، رتبه ۱۱ تلفن همراه و رتبه اول کاربران اینترنت در منطقه را به خود اختصاص داده است.

رضا تقی‌پوردرباره وضعیت ضریب نفوذ تلفن ثابت کشور از جایگاه اول ایران در منطقه صحبت کرده و گفته بود: از نظر ضریب نفوذ تلفن ثابت در منطقه رتبه اول و در دنیا رتبه ۳۲ هستیم همچنین در ضریب نفوذ تلفن همراه در منطقه رتبه ۱۱ و در دنیا رتبه ۹۰ را در اختیار داریم.


جدیدترین مقاله های آی تی و موبایل

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.