آخرین گام سپاهان برای قهرمانی

جام جم آنلاین: ابر و باد و مه و خورشید و فلک باید دست به دست هم بدهد تا بلکه سپاهان در لیگ برتر یازدهم فوتبال قهرمان نشود، آن هم در شرایطی که اصفهانی‌ها در خانه با یک نتیجه مساوی مقابل تیم سقوط کرده مس سرچشمه نیز به مراد خود می‌رسند.

با همه اینها استقلال و تراکتورسازی می‌خواهند همچنان به خود این امید را بدهند که از این ستون تا آن ستون فرج است، بویژه که در فوتبال هر اتفاقی دور از ذهن نیست.

اگر در نظر بگیریم که چهار سال پیش استقلالی‌ها در لیگ هشتم در کمال ناباوری در مشهد قهرمان شدند تا شکست سنگین ذوب آهن در اهواز حسابی کامشان را شیرین سازد، نباید چندان به انگیزه بالای آبی‌ها خرده گرفت.

گرچه شاگردان مظلومی کار سختی در پیش دارند، اما آنها اگر با شش گل بر نفت تهران پیروز شوند و در مقابل نیز سپاهان تن به شکست دهد، یک بار دیگر تاریخ برایشان تکرار خواهد شد.

از سوی دیگر تراکتورسازی نیز در هفته سی و چهارم و پایانی لیگ، فردا در شرایطی در تبریز میزبان تیم ملوان بندرانزلی است که شاگردان پورغلامی، حریفی دست و پا بسته نیستند و می‌توانند در ضدحملات، تیم امیر قلعه‌نویی را به دردسر بیندازند.

تراکتورسازان که در این فصل فراتر از انتظار ظاهر شده و نشان داده‌اند از افکار و نظرات قلعه‌نویی بیشترین استفاده را برده‌اند، به مانند استقلال ۶۳ امتیازی‌اند تا آنها نیز تنها در صورت شکست سپاهان و پیروزی‌شان در ورزشگاه یادگار امام(ره) قهرمانی را تعبیر شده ببینند.

رویایی که در صورت عملی شدن، هواداران متعصب تبریزی از فرط شادی تا صبح چشم بر هم نخواهند گذاشت. با این حال تراکتورسازان که تا اینجای کار نیز سهمیه آسیایی را در جیب دارند، فردا در روزی باشکوه به شکار ملوانان می‌اندیشند تا بلکه تقدیر و حوادث، شرایط دیگری را پیش‌روی قرمزهای تبریزی قرار دهد.

با همه اینها، شاگردان زلاتکو کرانچار در تیم سپاهان، دغدغه چندانی در راه قهرمانی سوم و پیاپی در لیگ برتر ندارند و می‌خواهند دوباره نشان دهند که تیم اصفهانی، نان سازماندهی و تشکیلات بهتر و اصولی‌شان را در فوتبال می‌خورد.

تشکیلاتی که حتی با وجود تغییر مدیرعامل و تعویض سرمربی نیز، انسجام تیمی خود را حفظ کرد تا ثابت شود سپاهانی‌ها بی‌جهت به عنوان بهترین تیم باشگاهی ایران انتخاب نشده‌اند.

هر چند استقلال و تراکتورسازی چشم به همت بازیکنان مس سرچشمه در بازی فردا دارند، اما به هر حال نباید از یاد برد که بضاعت تیمی کرمانی بالا نیست و نباید چندان از آنان انتظار کار خارق‌العاده‌ای را داشت.

حسن کار آنها این است که چیزی را برای از دست دادن ندارند تا همین مساله محرکی برای بازیکنانی باشد که می‌خواهند در هفته پایانی خودی نشان دهند. مسی‌ها هفته پیش با این انگیزه تراکتورسازی مدعی را در خانه متوقف کردند تا نشان دهند که نباید آنها را حریف کوچکی به حساب آورد.

جدا از این سه دیدار که به صورت همزمان از ساعت ۱۹:۲۰ در اصفهان، تبریز و تهران برگزار می‌شود، تیم صبای قم نیز امیدوار است که در ایستگاه پایانی ماراتن فوتبال ایران از فجر سپاسی، سه امتیاز پیروزی بخش بگیرد تا در صورت شکست نفت تهران مقابل استقلال،‌ فرصت حضور در آسیا را پیش‌روی خود قرار دهد.

دیداری که در آن عبدالله ویسی برای آخرین بار روی نیمکت قمی‌ها خواهد نشست تا گواردیولای وطنی با خاطری خوش، از تیمش خداحافظی کند.

مربیان چه گفتند؟

مهدی تارتار (داماش) پیش از بازی با شهرداری: فریب محرز شدن سقوط حریف را نمی‌خوریم و می‌خواهیم یک پیروزی شیرین در آخرین هفته لیگ به مردم خوب گیلان تقدیم کنیم.

بی‍ژن عزیزی (سرمربی شهرداری): اتفاقی که نباید می‌افتاد، رخ داد و حالا تنها برای اعاده حیثیت و با تمام توان به مصاف داماش می‌رویم، هرچند نتیجه این بازی تاثیری در سرنوشت ما ندارد.

علی دایی (راه‌آهن) پیش از بازی با شاهین: به لطف غیرت بازیکنان در لیگ برتر باقی ماندیم و حالا بدون استرس برای کسب رتبه بهتر و در نتیجه کسب سه امتیاز هفته پایانی به میدان می‌رویم.

اصغر کامیاب (سرمربی شاهین): روی این بازی برای باقی ماندن در لیگ حساب ویژه‌ای باز کرده بودیم، اما متاسفانه هفته پیش راه‌آهن در لیگ ماندنی شد، با وجود این باز هم با هدف پیروزی به مصاف حریف می‌رویم.

ابراهیم قاسمپور (سرمربی مس کرمان) در آستانه بازی با ذوب‌آهن: هر چند این بازی به نوعی برای دو تیم تشریفاتی است با وجود این بازیکنان ما به اندازه کافی برای کسب سه امتیاز انگیزه دارند و مقابل ذوب‌آهن با همه توان به میدان می‌رویم.

منصور ابراهیم‌زاده (ذوب‌آهن): همان طور که هفته گذشته ضمن با انگیزه بودن بازی جوانمردانه‌ای مقابل سپاهان انجام دادیم، در روز پایانی لیگ هم با همه توان و با هدف پیروزی به میدان می‌رویم.

مجتبی تقوی (سایپا) قبل از دیدار با نفت آبادان: طبیعی است که نمی‌خواهیم رتبه هفتم جدول را از دست بدهیم، به همین دلیل در مصاف با تیم هشتم جدول تنها با هدف کسب پیروزی به میدان می‌رویم.

آلبرتو کاستا (سرمربی صنعت نفت آبادان): سایپا یکی از تیم‌های خوب لیگ ایران است و چون در بازی رفت مقابل این تیم شکست خورده‌ایم با هدف انتقام و همچنین ارتقای جایگاهمان قدم به این بازی می‌گذاریم.

مجید جلالی (سرمربی فولاد) در‌ آستانه دیدار با پرسپولیس: مطمئن باشید مقابل پرسپولیس بازی خوبی انجام می‌دهیم. من توجهی به مشکلات درونی پرسپولیس ندارم، همان طور که آنها نیز از مشکلات درونی ما بی‌خبر هستند. با این رویکرد امیدوارم پیروز این بازی باشیم.

محسن آشوری (مربی پرسپولیس): فصل بسیار بدی را پشت سر گذاشتیم. با وجود این قصد داریم در دیدار مقابل فولاد به سه امتیاز دست یابیم چرا که رده پانزدهم به هیچ عنوان برازنده پرسپولیس نیست.

بهتاش فریبا (مربی استقلال) پیش از بازی با نفت تهران: نفت برای گرفتن سهمیه تلاش می‌کند و همین باعث می‌شود که هر دو تیم به دنبال برد باشند و هجومی بازی کنند. البته ما به دنبال این هستیم که با گل‌های زیاد بازی را ببریم چرا که تنها در این صورت شانس قهرمانی داریم، شانسی که تنها دو درصد است.

حسین فرکی (نفت تهران): تاکنون در لیگ برتر نتوانسته‌ایم استقلال و پرسپولیس را شکست بدهیم، اما امیدوارم روز جمعه طلسم بشکند و در روزی خوب بتوانیم استقلال را شکست داده و سهمیه لیگ قهرمانان را به دست آوریم.

زلاتکو کرانچار (سرمربی سپاهان) در آستانه بازی با مس سرچشمه: تا اینجای کار راه مشکلی را سپری کردیم اما باید از این بازیکنان تشکر کنم که ما را در یک قدمی قهرمانی قرار داده‌اند. خوشبختانه برای بازی با مس سرچشمه بازیکن مصدوم نداریم و همه سرحال و خوب هستند.

اصغر شرفی (سرمربی مس سرچشمه): برای ما هیچ فرقی نمی‌کند کدام تیم قهرمان شود. برابر سپاهان ناجوانمردانه بازی نمی‌کنیم و مردانه به میدان می‌رویم. اگر زورمان رسید پیروز می‌شویم. چون ما فقط به آبروی خودمان فکر می‌کنیم و به طور مسلم هر تیمی شایسته باشد قهرمان خواهد شد.

امیر قلعه‌نویی (تراکتورسازی) قبل از دیدار با ملوان: هنوز امید خود را برای قهرمانی از دست نداده‌ایم و با هدف کسب پیروزی مقابل ملوان به میدان می‌رویم تا لیگ یازدهم را با خاطره خوب به پایان ببریم.

فرهاد پورغلامی (ملوان): بازی با تراکتورسازی برابر تماشاگران پرشور این تیم سخت است، اما با توجه به بقای تیم، بازیکنان بدون استرس به میدان می‌روند، ولی باید هوشمندانه بازی کرده و ضمن نمایش شایستگی‌های خود، کاری کنند که لیگ را با امتیاز تمام کنیم.

محمود یاوری (فجرسپاسی) پیش از دیدار با صبا: ما این بازی را کاملا جدی می‌گیریم، چرا که پیروزی مقابل صبا می‌تواند حداقل ما را در جدول چند رده بالاتر بیاورد و به چیزی که استحقاقش را داشتیم برساند. برای فجر جدال نفت و صبا برای کسب سهمیه آسیایی مطرح نیست، بلکه ما کار خودمان را انجام می‌دهیم.

عبدالله ویسی (صبا): علاوه بر این‌که خودمان به دنبال پیروزی هستیم ۵۰ درصد حواسمان به ورزشگاه آزادی تهران است و امیدواریم استقلال بتواند نفت را متوقف کند تا ما سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کنیم.

برنامه هفته پایانی لیگ برتر

جمعه: ۲۲ اردیبهشت

داماش- شهرداری تبریز‌/‌ راه‌آهن- شاهین‌/ ‌مس کرمان-ذوب‌آهن‌/‌سایپا- نفت‌آبادان(۱۷)‌/‌ فولاد –پرسپولیس(۱۸)‌/‌ استقلال- نفت تهران‌/‌ سپاهان- مس سرچشمه‌/‌تراکتورسازی-ملوان‌/‌فجرسپاسی-صبا۲۰‌/‌۱۹)

جدول گلزنان:

۲۰ گل: کریم انصاری‌فرد(سایپا) و فــونیکه سی(نفت آبادان)

۱۸ گل: رضا عنایتی(صبای قم)

۱۱ گل: علی کریمی(پرسپولیس)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حجت الله اکبرآبادی – گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.