آخرین آمار رسمی از جمعیت ایران

۰۳م اسفند ،

بر اساس برآورد مرکز آمار ایران؛ جمعیت ایران به ۷۷.۱ میلیون نفر رسید

ممتازنیوز: بر اساس برآورد مرکز آمار ایران، جمعیت ایران به ۷۷ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۹۳۰ نفر رسید.

به گزارشممتازنیوز، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز آمار ایران، بر اساس برآورد مرکز آمار ایران، جمعیت ایران به ۷۷ میلیون و ۱۷۶ هزار و  ۹۳۰ نفر رسید.

محاسبه جمعیت کشور بر اساس رابطه رشد به صورت زیر انجام می­شود:

رابطه رشد عبارت است از :    Pn=P0(1+r)n

که در آن Pn پیش بینی جمعیت میانه  سال ۱۳۹۰ و P0 جمعیت سرشماری سال ۱۳۸۵ و r رشد جمعیت سالانه کشور است که حدوداً برابر با ۰٫۰۱۵ می­باشد.

ساعت جمعیتی در پایگاه  اطلاع‌رسانی مرکز آمار ایران، در هر لحظه جمعیت کشور را بر اساس اطلاعات مذکور برآورد و نمایش می­دهد.

*خانوار ایرانی کم جمعیت شده

بر اساس یکی از نتایج مهم سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰ کاهش نرخ رشد جمعیت از ۱٫۶۲درصد سال ۱۳۸۵ به رقم ۱٫۲۹درصد سال ۱۳۹۰ کاهش یافته است و بُعد(اندازه) خانوار از ۴٫۰۳نفر سال ۱۳۸۵ به رقم ۳٫۵۵نفر در سال ۱۳۹۰ رسیده که سبب اخطار کارشناسان و سیاستگذاران به تجدید نظر در سیاست کنترل جمعیت شد.

بر این اساس به جای سیاست کنترل جمعیت و شعار دو تا بچه کافیه، بحث تشویق به زادآوری جمعیت مطرح شد.

از جمله این سیاستها این که فرزند چهارم نیز مشمول بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرد و مرخصی زایمان بانوان افزایش یافته و حتی برای پدر نوزاد نیز مرخصی مختصری در نظر گرفته شد و دولت برای خانوار جوان با سه فرزند یا بیشتر امکانات زمین یا تسهیلات در نظر می‌گیرد.

سیاست توسعه اقتصادی در قانون برنامه پنجم و سند چشم‌انداز کشور ایجاب می‌کند که سیاست کنترل جمعیت تبدیل به سیاست تشویق جمعیت شود، چون جمعیت جوان یکی از عوامل توسعه به شمار می‌رود و کشور نباید به سمت پیر شدن جمعیت حرکت کند. 


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. علی:

    یکی از مشکلات کشورمون جمعیت زیادشه.اگه جمعیت کشور۴۰میلیون بود خیلی بهتر میشد.آدم یک بچه بیاره خوب تربییتش کنه بهتر از اینه که چند تا بچه بیاره همشون هم بیکار و بی عرضه باشن.جمعیت زیاد باعث افزایش بیکاری،تورم،رکوداقتصادی،فقر،بیشتر شدن میزان مصرف کننده نسبت به تولید کننده و در نتیجه بدبختی و فلاکت را در پی خواهد داشت.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.