آخرین خبرها از جاده‌های کشور و سفرهای نوروزی

۱فروردین ۱۳،

860.jpg

معاون وزیر راه و شهرسازی از روان بودن ترافیک در جاده‌های مواصلاتی کشور خبرداد و اعلام کرد: طی هفته اخیر بیش از ۴۶ میلیون تردد در جاده‌های کشور صورت گرفته است.

شهریار افندی‌زاده – رییس سازمان راهداری و حمل و نقل کشور- در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به تردد ۴۶ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۵۳ اتومبیل در جاده‌های کشور از ۲۴ اسفند تا روز قبل، گفت: مردم سفرهای نوروزی خود را از ۲۴ اسفند آغاز کردند و با توزیع مناسب در زمان‌های مختلف، سبب شدند ترافیک شدید در جاده‌ها نداشته باشیم.

وی افزود: فعال‌ترین استان‌ها در تردد اتومبیل از ابتدای طرح نوروزی تا روز قبل، استان‌های مازندران، البرز، گیلان، فارس، تهران و آذربایجان شرقی بوده‌اند.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی ۱۵ درصد از حمل و نقل انجام شده در سفرهای نوروزی در جاده‌های کشور به وسیله وسایل نقلیه سنگین و ۸۵ درصد با خودروهای سبک بوده است.

وی با بیان اینکه روزانه شش میلیون و ۶۵۲ هزار تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است، ادامه داد: شلوغ‌ترین روزها در ترددهای نوروزی به ترتیب ۲۹ ، ۲۸ و ۲۴ اسفند ماه مشخص شده است.

افندی‌زاده یادآور شد: ۱۷ میلیون و ۱۴۳ هزار و ۹۸۳ نفر از طریق حمل و نقل عمومی جاده‌ای طی این مدت جابه‌جا شده‌اند که از این بین ۴۲ درصد از طریق اتوبوس، ۳۷ درصد به وسیله مینی‌بوس و ۲۱ درصد از طریق سواری برون شهری سفر کرده‌اند.

به گفته وی بیشترین تعداد خروجی‌های ثبت شده در مسیرهای بین جاده‌ای از استان‌های تهران، مازندران و خراسان رضوی و کمترین تردد مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و یزد بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ترافیک در راه‌های مواصلاتی بین شهری کشور تاکنون روان بوده است، اظهار کرد: به جز محورهای خاص که ترافیکی نیمه سنگین در بدترین شرایط داشته‌اند، وضعیت تردد در جاده‌ها به گونه‌ای بوده است که ترافیک روانی را شاهد بوده ایم.

رییس سازمان حمل و نقل جاده ای کشور از محورهای تهران – کرج، کرج – قزوین، قزوین – رشت، تهران – قم، مرودشت – شیراز و قائمشهر – ساری به عنوان محورهای پر تردد کشور از ۲۴ اسفند تا روز قبل یاد کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.