آخرین خبرها مربوط به بررسی صلاحیت نامزد های شورای شهر

۲۳اردیبهشت،

ثبت‌نام داوطلبان چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا از ۲۶ فروردین تا اول اردیبهشت ماه انجام شد، بررسی صلاحیت کاندیداهای این انتخابات در مرحله اول در هیات‌های اجرایی با استعلام از نیروی انتظامی، ثبت‌احوال، قوه قضاییه و وزارت اطلاعات انجام و بعد از بررسی پرونده نامزدهای انتخاباتی در خلال استعلام از نهادهای چهارگانه بعد از مدت ۱۰ روز از اول اردیبهشت ماه، بررسی هیات‌های اجرایی به هیات نظارت شهرستان و بخش ارجاع شد.در این میان اگر هیات اجرایی صلاحیت کسی را رد کرد و هیات نظارت آن را تایید نمود، طبیعتا نظر هیات نظارت مبنا قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس آخرین خبرها مربوط به بررسی صلاحیت بعضی چهره های سرشناس نامزد برای انتخابات چهارمین دوره شورای شهر تهران که از سوی هیات اجرایی اعلام شده است، صلاحیت معصومه ابتکار عضو فعلی شورای شهر تهران رد شده است.

براساس همین خبرها صلاحیت احمد مسجد جامعی عضو فعلی شورای شهر تهران جهت شرکت در دور چهارم انتخابات شهر و روستا تایید شده است.

در همین ارتباط حجت‌الاسلام امیری‌فر از تایید صلاحیت کاندیداهای شاخص جریان حامی دولت برای چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر تهران در هیات اجرایی خبر داد و گفت :باید منتظر اعلام نتایج از سوی هیات نظارت در تاریخ بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه بود.

وی گفت: کاندیداهای شاخص جریان حامی دولت از جمله بنده، آقای شریف‌زاده، داوری، شیخ‌الاسلام، بهبهانی، علی‌آبادی و… مورد تایید هیات اجرایی قرار گرفته‌اند و ما منتظر نظر هیات نظارت هستیم.

همچنین فاطمه راکعی دربارهٔ خبرها انتشار یافته مبنی بر رد صلاحیت خود در انتخابات شورای شهر تهران گفت: من هنوز نامه‌ای در این باره دریافت نکردم، اما به من گفته‌اند که برای دریافت این نامه به فرمانداری تهران بروم. این عمل به معنای رد صلاحیت من است.

راکعی با بیان این‌که “من حتما به این رای اعتراض می‌کنم”، اظهار کرد: باید ثابت شود که من به چه عنوان رد صلاحیت شدم و من فردی قانون‌گرا هستم و از طریق مجاری قانونی و حقوقی این مساله را پیگیری می‌کنم.

بر اساس این گزارش کولیوند رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور با رد خبرها منتشرشده درخصوص ردصلاحیت طیف گسترده‌ای از کاندیداهای اصلاح‌طلب شورای شهر گفت: در بین ردصلاحیت‌شدگان کاندیداهای شورای شهر توسط هیات اجرایی اشخاص از جریان‌های مختلف اصلاح‌طلب، اصولگرا، مستقل‌ها، ورزشکاران، فرهنگیان و هنرمندان بوده‌اند و در مقابل تعداد قابل توجهی نیز تایید صلاحیت‌شده‌اند، البته این رد صلاحیت سببی بر نداشتن صلاحیت آنها نیست چون نظر نهایی را باید هیات‌های نظارت اعلام کنند.

از میان دیگر چهره های شاخص رد صلاحیت شده انتخابات شورای شهر تهران توسط هیات اجرایی، اسامی اشخاصی چون عبدالرضا داوری، حبیب الله کاسه ساز،محسن هاشمی، مجید نصیرپور، الهه راستگو و عبدالحسین مختاباد، احمد حکیمی پور، ، احمد دنیامالی، علیرضا دبیر، درودیان، علی ربیعی، مسعود سلطانی فر، محمد شاهی عرب لو، علی صالح آبادی، فریدون عموزاده خلیلی ، محمد غریبانی، محمد حسن مختاباد، محمد هاشم مهیمنی و افسانه بایگان به چشم می خورد.

لازم به ذکر است که رد صلاحیت‌های اعلامی در این مرحله نتیجه بررسی‌های هیات‌های اجرایی است.

بر اساس این گزارش در نهایت روز ۲۸ اردیبهشت نتیجه بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها در هیات نظارت به داوطلبان ابلاغ می گرددو بعد ازاعلام نتیجه بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها توسط هیات نظارت معترضان می‌توانند به مدت چهار روز یعنی تا اول خرداد شکایت خود را اعلام کنند بعد از آن هیات نظارت نتیجه نهایی بررسی صلاحیت را در روز ۱۲ خرداد به فرمانداری‌ها ابلاغ می‌کند تا آنها نتیجه را به داوطلبان اعلام نمایند .

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.