آخرین مهلت شکایات رد صلاحیت شدگان

۲۴اردیبهشت،

رئیس هیات مرکزی نظارت بر چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام کرد: امروز آخرین مهلت دریافت شکایات احتمالی داوطلبان احراز صلاحیت نشده انتخابات شوراهاست.

به گزارش ممتازنیوز، محمد جواد کولیوند در گفت و گو با واحد مرکزی خبر با تبیین روند برگزاری انتخابات  شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت:بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها در هیات های اجرایی انتخابات در ۱۹ اردیبهشت به پایان رسید و اکنون صلاحیت داوطلبان تایید و رد صلاحیت شده در هیات های اجرایی ؛ در هیات های نظارت در حال بررسی است.

وی افزود: طبق قانون ، داوطلبان رد صلاحیت شده در هیات های اجرایی به مدت چهار روز مهلت دارند شکایاتشان را به مراجع بالاتر از محل نام نویسی خود ارائه کنند که بر این اساس ، شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده روستاها در هیات های  نظارت شهرستانی و شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده شهرها در هیات های عالی نظارت استان ها در حال بررسی است.

کولیوند گفت : هیات های نظارت نیز از زمان دریافت شکایات داوطلبان تا ده روز برای بررسی شکایات ، فرصت دارند که بر این اساس ، چهارم خرداد آخرین مهلت اعلام نتایج نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان است.

وی افزود: طبق قانون ، داوطلبانی که در هیات های مرکزی نظارت اعم از شهرستان یا استانها نیز رد صلاحیت شوند از چهارم خرداد یعنی از زمان ابلاغ نتایج نهایی به مدت دو روز مهلت دارند آخرین شکایتشان را به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ارائه کنند.

کولیوند همچنین دربارهٔ زمان تبلیغات انتخابات شوراها گفت : تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت ۸ صبح روز شانزدهم خرداد آغاز می گردد و تا ساعت ۲۴ بیست و دوم خرداد ادامه دارد و هر گونه تبلیغات انتخابات یک روز پیش از انتخابات یعنی در روز ۲۳ خرداد ممنوع است.

نظارت ۱۱۰ هزار ناظر بر انتخابات شوراها

رییس هیئت مرکزی نظارت بر چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت:۱۱۰هزار ناظر بر برگزاری چهارمین دوره انتخابات شوراها در کشور نظارت می کنند.

محمد جواد کولیوند افزود:۱۸۱۰بازرس نیز مسئولیت بازرسی از روند برگزاری انتخابات و بررسی شکایات را برعهده می گیرند.

وی گفت: ۶۹ هزار صندوق اخذ رای برای برگزاری انتخابات شوراها در کشور پیش بینی شده که ممکن است این رقم با تایید وزارت کشور، شورای نگهبان و شورای مرکزی نظارت بر انتخابات کاهش یا افزایش یابد.

کولیوند همچنین دربارهٔ آمار داوطلبان نامزدی این انتخابات گفت: ۳۰۰ هزار و ۱۶۵ داوطلب نمایندگی شوراها نام نویسی کرده اند که ۵۴ هزار و ۲۹ نفر ، داوطلب نمایندگی شوراهای اسلامی شهرها و ۲۴۶ هزار و ۱۳۶ نفر داوطلب نمایندگی شوراهای اسلامی روستاها می باشند.

وی افزود: ۹۶ درصد داوطلبان ثبت نام شده انتخابات شوراها مردان و بقیه زن می باشند.

کولیوند همچنین دربارهٔ میزان تحصیلات داوطلبان گفت: ۲ و ۳ دهم درصد داوطلبان دارای مدرک دکتری ، ۱۴ و ۳ دهم درصد دارای کارشناس ارشد، ۶۰ و ۶ دهم درصد دارای کارشناسی، یک درصد دارای تحصیلات حوزوی و ۲۱ و ۹ دهم درصد دارای دیگر مدارک تحصیلی می باشند.

وی با اشاره به تنوع داوطلبان ثبت نام شده از نظر مشاغل نیز گفت: ۹ و ۷ دهم درصد داوطلبان کارمند، ۲ صدم درصد پزشک، ۷ صدم درصد استاد دانشگاه ، ۶ و ۲ دهم درصد فرهنگیان، ۴ صدم درصد روحانی، ۳ صدم درصد قاضی، چهار و نیم درصد بازنشسته و ۷۹ درصد صاحبان دیگر مشاغل می باشند.

کولیوند؛ شمار شوراهای اسلامی شهر و روستا را ۳۴ هزار و ۳۱ شورا دانست و افزود: این تعداد شامل ۱۰۳۱ شورای اسلامی شهر و ۳۳ هزار شورای اسلامی روستایی مربوط به روستاهای حائز تشکیل شوراست.

وی گفت: در چهارمین دوره انتخابات شوراها ، ۷ هزار و ۱۹۳ عضو اصلی و ۲ هزار و ۹۹۱ عضو علی البدل برای شوراهای اسلامی شهرها و ۱۱۸ هزار و ۹۶۰ عضو اصلی و ۷۸ هزار و ۴۴۳ عضو علی البدل برای شوراهای اسلامی روستاها با آرای مردم انتخاب می شوند.

چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ، همزمان با یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۴ خرداد در کشور برگزار می گردد.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.