آخرین وضعیت تامین قطعات محصولات ایکس۱۰۰

آخرین وضعیت تامین قطعات محصولات ایکس۱۰۰

عصرخودرو : تولید خودروهای ارتقا یافته پراید روی پلت‌فرم ایکس۱۰۰ از سال گذشته آغاز شده است. این خودروها اگرچه با استقبال مشتریان مواجه شده، ولی موضوع تامین قطعه و لوازم یدکی همواره از بحث‌های حاشیه‌ای آن بوده است.

به نقل از ایسنا، به عنوان نمونه قطعاتی از قبیل چراغ سایپا ۱۳۱ یا چراغ مه‌شکن تیبا از جمله مواردی است که برای آنها بازار سیاه ایجاد شده است. البته ناگفته نماند که این روند به مرور زمان در حال بهبود است. برخی کارشناسان، محدود بودن تعداد تامین‌کنندگان قطعه یا گسترش نیافتن تعداد قطعه‌سازان را دلیل عمده این موضوع می‌دانند.

در همین رابطه روابط عمومی شرکت سایپایدک در پاسخ به ایسنا درباره آخرین وضعیت تامین قطعات و لوازم یدکی پرایدهای ارتقا یافته روی پلت‌فرم ایکس۱۰۰ اعلام کرد: معمولا با ورود خودروهای جدید در ابتدای کار ناهماهنگی‌هایی در عرضه و تامین قطعات به‌وجود می‌آید که به مرور زمان برطرف می‌شود. البته شرکت سایپا یدک به عنوان متولی خدمات پس از فروش بر این باور است که می‌بایستی تمام موانع موجود بر سر راه خدمات پس از فروش قبل از عرضه یک محصول برداشته شود تا مشتری از خدمات به موقع برخوردار شود که خوشبختانه در مورد خودروهای جدید گروه سایپا گام‌های مهمی در این خصوص برداشته شده است و قبل از عرضه محصول به بازار، شبکه خدمات آماده و قطعات استاندارد هم تامین می‌شود.

روابط عمومی این شرکت با تاکید بر نبود مشکل در تامین قطعات محصولات سایپا افزود: این شرکت اما در خصوص تامین به موقع قطعات خودروهای ایکس۱۰۰ که در نزد مشتریان هنوز با نام پراید شناخته می‌شود و به لحاظ ساختاری و قطعات دچار تغییرات اساسی شده است، یا در خودرو تیبا که با پلتی‌فرمی کاملا جدید به بازار عرضه شده است، قاطعانه اعلام می‌شود که مشکلی در تامین قطعات وجود ندارد؛ بلکه اختلاف برسر کیفیت قطعات تولید شده از طرف قطعه‌سازان است. گروه سایپا ضمن تلاش جدی برای تامین قطعات مصرفی در خودروهای تولیدی گروه سایپا ارتقای سطح کیفی قطعات را با وجود استاندارد بودن منوط به گذشت زمان و برداشته شدن برخی محدودیت‌ها و موانع می‌داند.

در بخش پایانی توضیحات این شرکت آمده که جلوگیری از ورود قطعات بی کیفیت خارجی به بازار قطعات کشور از جمله عواملی است که می‌تواند در بالا بردن انگیزه تولیدکنندگان داخلی در بالا بردن سطح کیفی تویدات بسیار تاثیرگذار باشد. با این همه گروه سایپا بر این اعتقاد است که با استفاده از شبکه بزرگ و گسترده خدمات پس از فروش خود آمادگی دارد تا پاسخگوی نیاز مشتریان باشد.

جمعه ۱۹ خرداد   ۱۳:۲۶


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.