آخرین وضعیت سؤال از بانک مرکزی

۲۳ آبان ،

بینا- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام اینکه طرح تحقیق و تفحص از بورس در صحن امروز مجلس مطرح شد ولی رای نیاورد، آخرین وضعیت سؤال از بانک مرکزی را اعلام کرد.
به گزارش تفسیری بینا، محمد حسن‌نژاد به فارس اظهار داشت: صبح امروز طرح تحقیق و تفحص از سازمان بورس و اوراق بهادار در مجلس مطرح شد که این طرح رای نیاورد.
به نقل از وی طرح تحقیق و تفحص از سازمان بورس توسط یکی دو نماینده و در خصوص مواردی مانند اعطای مجوز به بعضی نهادها، عدم شفافیت و باز و بسته‌کردن نمادها مطرح شده بود.
نماینده مرند و جلفا در بخش دیگری از اظهارات خود آخرین وضعیت سؤال از مسئولان بانک مرکزی را تشریح کرد و گفت: در پی امضای ۴۲ نماینده در مورد سؤال از بانک مرکزی جلسه‌ای سه ساعته با حضور رئیس کل بانک مرکزی و معاونان آن برگزار شد که سؤالات مطرح و پاسخ‌هایی دریافت شد.
حسن‌نژاد ادامه داد: من به عنوان سخنگوی امضا کنندگان سوالاتی را مطرح کرده بودم که در نهایت به این نتیجه رسیدیم شاید طرح آن در صحن علنی مجلس تأثیر منفی بگذارد، برای همین ابتدا قرار شد ۵، ۶ نفر از امضا کنندگان اسناد و مدارک ارائه شده توسط بانک مرکزی را بررسی کنند تا در صورتی که قانع شدند این موضوع برطرف و در غیر اینصورت در کمیسیون مربوطه مطرح شود.
وی افزود: اما با توجه به اینکه بعضی امضا کنندگان راضی به چنین رویه‌ای نبودند و از طرف دیگر هم طرح سوال از بانک مرکزی در صحن علنی مجلس تبعاتی به همراه دارد، در نهایت مقرر شده ابتدا طرح سؤال از رئیس جمهور در هفته بعد مطرح شود تا شاید در جریان توضیحات رئیس جمهور به پاسخ‌هایی رسیدیم.در غیراین صورت ما امضا کنندگان جلسه‌ای خواهیم گذاشت تا در مورد بررسی سوال از بانک مرکزی از طریق صحن علنی یا غیر علنی رای‌گیری شود.
حسن‌نژاد در خاتمه گفت: بنابراین در حالی ۴۲ امضا کننده سؤال از بانک مرکزی باید خودشان تصمیم بگیرند که اطلاعات مربوط به سئوال از بانک مرکزی توسط من اعلام می‌شود.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.