آخرین وضعیت طرح بنیاد فرهنگی احمد عزیزی/ روند بهبودی شاعر انقلاب کند است

زینب عزیزی خواهر این شاعر درباره وضعیت جسمی او پس از ۴٫۵ سال که در بخش آی سی یو بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه بستری است، به خبرنگار مهر گفت: حال عمومی احمد خوب است؛ وضعیت جسمی او تقریباً طبیعی است و تمام علایم حیاتی یک فرد عادی در او نیز مشاهده می‌شود.

وی افزود: به گفته پزشکان کلیه و قلب احمد مانند یک فرد ۲۰ ساله فعالیت می‌کند ولی مسئله اصلی سطح هوشیاری اوست که روی عدد ۱۰ و ۱۱ در نوسان است در حالی که نُرم آن برای یک فرد عادی ۱۵ است.

خواهر احمد عزیزی اضافه کرد: اصولاً در بیماریهای مغزی هیچ پزشکی نمی‌تواند درمورد نحوه و زمان بهبودی نظر قطعی بدهد اما نکته‌ای که پزشکان احمد بر آن اتفاق نظر دارند، بهبودی است ولی روند این بهبودی به کندی و آرام آرام صورت می‌گیرد.

زینب عزیزی گفت: البته هم ما و هم تیم پزشکی احمد امیدواریم یک برگشت کامل در وضعیت هوشیاری احمد صورت بگیرد همانطور که در برخی بیماران دیگر که در این وضعیت قرار گرفته‌اند، این اتفاق افتاده است.

وی با تقدیر از تیم معالج این شاعر انقلاب و اهل بیت (ع) به جهت خدماتی که به وی ارائه می‌کنند، افزود: کسانی که قبل از بیماری احمد او را دیده بودند، اگر تصاویر ماه‌‌های اخیر او را هم در رسانه‌ها دیده باشند، تصدیق می‌کنند که تفاوت چندانی در ظاهر او قبل و بعد از بیماری دیده نمی‌شود و همانطور که گفتم مسئله اصلی او پائین بودن سطح هوشیاری است.

خواهر عزیزی درباره انتقال او به خارج از کشور نیز گفت: این خواسته خود من بود اما به اعتقاد پزشکان تا زمانی که سطح هوشیاری احمد به طور محسوسی تغییر نکند، حتی خارج کردن او از بخش مراقبت‌های ویژه به صلاح نیست چه رسد به اینکه به بیمارستان دیگری آن هم در یک کشور دیگر منتقل شود.

زینب عزیزی همچنین از اینکه به خاطر ضرورت مراقبت از برادرش در بیمارستان، فرصت پیگیری بحث تاسیس بنیاد فرهنگی احمد عزیزی را ندارد، ابراز تاسف و در عین حال اظهارامیدواری کرد مسئولان حوزه هنری خود این موضوع را دنبال کنند.

وی در این باره یادآور شد: این بنیاد می‌تواند در معرفی احمد و به ویژه آثارش به خوانندگان آنها نقش مهمی داشته باشد در حالی که در همین شهر کرمانشاه افراد زیادی به ما مراجعه می‌کنند و می‌پرسند که ما چگونه می‌توانیم کتاب‌های او را تهیه کنیم؟ خوشبختانه آثار او و به ویژه شطحیاتش طالبان زیادی دارد و اگر بیماری او مجال دهد، در اولین فرصت بحث تاسیس بنیاد را پیگیری می‌کنم.

پیشنهاد تاسیس بنیاد فرهنگی احمد عزیزی بعد از عیادت مقام معظم رهبری از او در سال گذشته، با ارائه نامه‌ای از سوی خواهر او به معظم له ارائه شد. در این نامه به ۷۵ کتاب احمد عزیزی که بسیاری از آنها هم اکنون در دسترس نیستند، اشاره شده و از ایشان درخواست شده بود که بنیادی به نام احمد عزیزی تاسیس شود تا کار نشر و تجدید چاپ کتاب‌های او را بر عهده بگیرد. مدتی بعد از رسانه‌ای شدن این موضوع، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی آمادگی خود را برای تاسیس این بنیاد اعلام کرد.

به گفته زینب عزیزی در این بنیاد که گویا مقدمات تاسیس آن فراهم شده، کار گردآوری و چاپ مجموعه شعرهای احمد عزیزی اعم از کردی و فارسی انجام خواهد شد.

احمد عزیزی بیش از ۴ سال است که به دلیل کاهش سطح هوشیاری ناشی از تشنج و بیماری قلبی و کلیوی در وضعیت خاص پزشکی به سر می‌برد و از همان زمان در بخش ICU بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان کرمانشاه بستری است. «کفش‌های مکاشفه»، «شرجی آواز»، «باغ تناسخ»، «ترجمه زخم»، «باران پروانه»، «رودخانه رویا»، «ملکوت تکلم» و «سیل گل سرخ» از مهم‌ترین تالیفات این شاعر سر پل ذهابی است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.