آخرین وضعیت پروژه کیف پول الکترونیکی/نصب ۱۸۰ دوربین نظارتی درپایتخت

حجت الله بهروز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که پروژه کیف پول الکترونیک از پروژه های فرابخشی است گفت: در حال بررسی این سیستم برای تاکسی های پایتخت هستیم . 

وی با اشاره به این که در محدوده مرکزی پایتخت ۷ هزار پارکومترفعال هستند که با کارت بلیت کار می کنند گفت: در تلاشیم که ۱۵ هزار محل پارک را به این سیستم مجهز کنیم .

بهروز توضیح داد: امکان پرداخت نقدی با وجود پارکومتر ها وجود ندارد و شهروندی که بخواهد از فضای پارک حاشیه ای استفاده کند باید از کارت بلیت الکترونیکی استفاده کند .

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران با بیان این که کارت بلیت ها باید در تمامی کیوسک های مطبوعاتی بفروش برسد گفت: در حال حاضر درهزارو ۱۶۰ نقطه این کارت بلیت ها به فروش می رسند . در مناطق مرکزی شهر نیز افرادی هستند که شهروندان را با نحوه استفاده از پارکومتر ها و کارت های الکترونیکی آشنا می کنند .

بهروز بااشاره به این که کارت بلیت های می تواند شهروندان را به استفاده از حمل و نقل عمومی ترغیب کنند گفت: ما سعی داریم بعد از اتوبوس و مترو ، پارک های حاشیه ای را تحت پوشش این کارت ها قراردهیم.

وی افزود:پیشنهاد افزایش پارکومتر ها ارائه شده و درخواست کردیم بعد از اجرا و تکمیل ۱۵ هزار محل پارک تا ۵۰ هزار محل پارک حاشیه ای را هم به این سیستم مجهز کنیم .

بهروز معتقد است :خیابان های مرکز شهرپس از اجرای این طرح آرامش پیدا کرده اند و جای پارک راحت از گذشته پیدا می شود برای اینکه کسانی که می خواهند بلند مدت پارک کنند دیگر حاشیه خیابان را اشغال نمی کنند و به دنبال فضاهای دیگر برای پارک هستند.

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران در ادامه گفتگو با بیان اینکه ترافیک پایتخت در حال حاضر با حدود ۶۰۰ دوربین نظارت تصویری تحت نظارت و مدیریت قرار دارد گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال ۱۸۰ دوربین نظارت تصویری جدید در سطح تهران نصب و راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: با نصب دوربین های جدید، مجموع دوربین های نظارت تصویری تهران تا پایان سال به مرز بیش از ۷۵۰ دستگاه می رسد که با تحقق این مهم، نظارت و مدیریت بهتر و دقیق تر بر وضعیت ترافیک شهر امکان پذیر می شود.

بهروز در ادامه همچنین در مورد توسعه شبکه فیبر نوری در تهران گفت: در حال حاضر شبکه فیبر نوری پایتخت حدود ۷۰۰ کیلومتر است که برنامه ریزی های صوت گرفته در تلاشیم امسال حدود ۲۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری را گسترش دهیم به مرز ۹۰۰ کیلومتر برسیم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۶۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری گسترش یافته است گفت: هرچه شبکه فیبر نوری گسترده تر و کامل تر باشد امکان به کارگیری سیستم های هوشمند در کنترل ترافیک بیشتر وجود دارد چنانچه نصب چراغ های راهنمایی هوشمند، ایجاد تقاطع های هوشمند، نصب دوربین های نظارت تصویری و ثبت تخلفات، مدیریت و کنترل ناوگان حمل ونقل عمومی و ترافیک همه و همه وابسته به ایجاد شبکه فیبر نوری است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.