آخوندی: بسیاری از ظرفیت‌های حمل و نقل دریایی خالی مانده است

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: علیرغم این که حدود یک سوم مرزهای ایران دریایی است، هنوز دریا و دریانوردی برای مردم کمتر شناخته شده و ما نیز از ظرفیت عظیمی که دریا دارد به طور شایسته استفاده نکرده‌ایم.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) عباس آخوندی در مراسم روز جهانی دریانوردی با بیان این‌که اهمیت دریانوردی در توسعه ملی ایران نقشی غیر قابل انکار دارد، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب کشورمان باید در جهت روان‌سازی مبادلات حرکت کنیم.

وی با بیان این‌که با توجه به جامعه جوانی که در اختیار داریم امیدواریم بتوانیم صنعت حمل و نقل دریایی را گسترش دهیم، افزود: استفاده از امکانات ساحلی و دریایی وظیفه ما محسوب می‌شود و در سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت راه باید به این موضوع توجه شود.

آخوندی ادامه داد: باید امکانات لازم در پسکرانه‌ها ایجاد شود که هم صنایع برای تولید و صادرات ایجاد شوند و هم امکانات حمل و نقل ترکیبی و بین‌المللی مورد استفاده قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که باید به حمل و نقل ترکیبی توجه شود، گفت: این کار برای تسهیل‌سازی مبادلات است و در جلسه‌ای که با انجمن‌های حمل و نقل داشتیم آن‌ها از روان نبودن بعضی از امور در حمل و نقل گلایه داشتند که باید در این زمینه فرآیندهایی در کشور مستقر شود تا فعالان و تاجران بتوانند کالا و مسافر را از طریق دریا و خاک ایران جابجا کنند.

وی با تاکید بر این‌که سهم ما در حمل و نقل مسافری در دریا با توجه به ظرفیت‌ موجود کم است، گفت: زندگی بسیاری از مردم ساحل‌نشین در استان‌های جنوبی و شمالی به دریا بستگی دارد و من بر دوش خودم بار سنگینی احساس می‌کنم که بتوانم گام‌های مهمی در جهت بهبود در این حوزه و توسعه پایدار بردارم بنابر این باید فضایی فراهم شود تا مردم سرزمین ما و جهان امکان استفاده از منابع دریایی ایرانی را داشته باشند.

آخوندی اظهار کرد: امیدواریم با همکاری تمام نیروهای نظامی و دریایی برای رسیدن به اهداف مورد نظر گام برداریم و از آن‌ها سپاسگزارم که امنیت دریا و مرزها را حفظ می‌کنند. از نیروی دریایی سپاه و نیروی انتظامی نیز می‌خواهیم که به ما در بخش حمل و نقل دریایی و استفاده هر چه بیشتر از این حوزه کمک کنند تا رونق بیشتر را در این بخش شاهد باشیم.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.