آدیداس پیراهن جدید تیم ملی ایتالیا را رونمایی کرد

فدراسیون فوتبال ایتالیا پس از ۲۰ سال به همکاری‌ خود با شرکت پوما پایان داد.

آدیداس پیراهن جدید تیم ملی ایتالیا را رونمایی کرد

به گزارش ممتاز نیوز، همکاری فدراسیون فوتبال ایتالیا با شرکت پوما پس از ۲۰ سال به پایان رسید و شرکت آدیداس از پیراهن جدید تیم ملی این کشور رونمایی کرد.

یک سال قبل بود که این فدراسیون خبر همکاری جدید خود با آدیداس را اعلام کرد؛ شرکتی که در دهه ۷۰ اولین تامین‌کننده لباس تیم ملی ایتالیا بود. این یک توافق همه‌جانبه است و شرکت آدیداس پیراهن تیم ملی مردان، زنان، رده‌های پایه، فوتسال، فوتبال ساحلی و ورزش‌های الکترونیکی این فدراسیون را تامین خواهد کرد.

پیراهن اصلی ایتالیا به رنگ کلاسیک این تیم یعنی آبی و پیراهن دوم به رنگ سفید است. منبع الهام طراحی هر دو پیراهن سنگ مرمر به عنوان یک عنصر جغرافیایی و فرهنگی ایتالیا است. روی پیراهن آبی رگه‌های کمرنگی دیده می‌شود ولی پیراهن سفید با رگه‌های آبی بیشتر به سنگ مرمر شباهت دارد. بر سرشانه‌های هر دو پیراهن طرح سه‌خط ویژه آدیداس دیده می‌شود و روی یقه، کلمه ایتالیا نقش بسته است.

آدیداس برای معرفی این پیراهن جدید ویدیویی منتشر کرد که در آن الساندرو دل‌پیرو، ستاره سابق تیم ملی ایتالیا، جان‌لوییجی دوناروما، دروازه‌بان فعلی این تیم، و مارتینا روسوکی، هافبک تیم ملی زنان، حضور دارند.

گابریل گراوینا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا، به بهانه رونمایی این پیراهن جدید گفت: «تیم ملی ایتالیا به مدت ۱۱۳ سال نماد ارزش‌ها و یک سبک ویژه بوده و پیراهن تیم ملی میراثی فراتر از ورزش است، چون حسی را منتقل می‌کند که عامل اتحاد افراد با سن، جنس و طبقات اجتماعی مختلف است.»

این پیراهن را اولین بار تیم ملی زیر ۱۸ ساله‌های ایتالیا چهارشنبه ۱۸ ژانویه در بازی مقابل اسپانیا به تن کرد. این اولین بار است که پیراهن جدید ایتالیا را تیم جوانان و نه تیم ملی افتتاح می‌کند.

تیم ملی ایتالیا اولین بار در سال ۱۹۷۴ از پیراهن طراحی‌شده استفاده کرد که متعلق به شرکت آدیداس بود و در دو جام جهانی ۱۹۷۴ و ۱۹۷۸ آن را پوشید. ایتالیا تا سال ۱۹۸۴ از جمله در جام جهانی ۱۹۸۲ که به قهرمانی رسید، از پیراهن شرکت فرانسوی کُک اسپورتیو بهره برد. بین سال‌های ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۴ شرکت ایتالیایی دیادورا با فدراسیون فوتبال این کشور همکاری کرد. شرکت نایکی همکاری پنج ساله‌ای با این فدراسیون داشت و کاپا، دیگر شرکت ایتالیایی، از سال ۱۹۹۹ جای آن را گرفت. همکاری پوما با فدراسیون فوتبال ایتالیا از سال ۲۰۰۳ شروع شد که دو قهرمانی مهم این تیم در جام جهانی ۲۰۰۶ و یورو ۲۰۲۰ در آن دوره بود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.