آرامش و ثبات در سوریه تنها با ارائه راه کار از سوی این کشور امکان پذیر است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: آرامش و ثبات در سوریه تنها با ارائه راه کار از سوی این کشور امکان پذیر بوده، لذا مشارکت احزاب سیاسی دارای پایگاه مردمی با دولت سوریه در این گفتگوها ضروری به نظر می‌رسد.

محی الدین ساجدی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به نشست مشورتی تهران پیرامون سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران سوریه بر راهکارها و اقدامات سیاسی و مسالمت آمیز برای حل بحران مزبور تاکید داشته و تاکنون برای رفع کامل خشونت ها و ایجاد فضای مناسب گفتگوهای مشترک دولت و مخالفان تلاش کرده است.

وی در ادامه افزود: تنها با اجرای گفتگوهای جدی و فراگیر ملی، با مشارکت احزاب سیاسی دارای پایگاه مردمی با دولت سوریه می توان بحران این کشور را کنترل نمود و پیش زمینه تحقق آن توقف خشونت ها و ایجاد آرامش و ثبات است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از حامیان اصلی سوریه و بزرگترین محور مقاومت ضد رژیم صهیونیستی در منطقه به شمار می رود و همچنین دارای جایگاه برسجته ای میان کشورهای اسلامی منطقه است می تواند با برگزاری این نشست سایر کشورهای اسلامی را به تغییر نگرش در مورد مسئله سوریه سوق دهد.

“انتهای پیام”/س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.