آران جاویدانی دو مستند قدیمی به دانشگاه هدیه داد

۶ م دیماه ،

در حاشیه سیزدهمین کارگاه آموزشی فیلم و عکس همراه تهران:

سیزدهمین کارگاه آموزشی تکنیکهای فیلم سازی و عکاسی خلاق با تلفن همراه، دوشنبه چهارم دی ماه در دانشگاه علمی کاربردی واحد ۴۸ تهران، برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران، در  این کارگاه که دانشجویان رشته های فیلمسازی، تدوین و عکاسی حضور داشتند، آران جاویدانی ضمن تاکید بر تماشای فیلم، ابراز خرسندی کرد که در طول زندگی اش موفق به تماشای ۱۴۸۳۲ فیلم روی پرده سینما شده و در آرشیو فیلم هایش فقط ۶۴۰۰ عنوان فیلم کوتاه، انیمیشن و مستند وجود دارد.
در این جلسه، جاویدانی دو فیلم مستند متعلق به دهه ۶۰  میلادی را به دانشگاه علمی کاربردی واحد ۴۸ هدیه کرد.
مهرداد اسکویی در این کارگاه، ضمن آموزش راهکارهای درست استفاده از دوربین تلفن همراه، ویژگی های ساخت فیلم توسط تلفن همراه را تشریح کرد و به دانشجویان توضیح داد در تولید یک فیلم دیدنی و تاثیرگذار ابزار از اهمیت بسیاری برخوردار نیست بلکه ایده فیلمساز است که سبب تاثیرگزاری یک فیلم می گردد.
اسکویی دربارهٔ ساخت آثار مستند با گوشی تلفن همراه به ۱۰ نکته کلیدی مانند تصویربرداری از زوایای مختلف، نزدیک شدن به منبع صوتی، کمترین استفاده از زوم و اجتناب از تصویربرداری با فواصل بسیار اشاره کرد و گفت: فکر می کنم زمانی برسد که چشم های ما بتواند مانند دوربین عکاسی و فیلمبرداری همه وقایع اطرافمان را ضبط کند. یعنی هر کدام ما با قراردادن یک دوربین بسیار کوچک شبیه به لنزهای چشمی بتوانیم از دنیای اطرافمان تصویر بگیریم. در آن زمان دیگر ساخت فیلم مستند مانند امروز و دیروز نخواهد بود. آن وقت است که برای ساخت یک اثر مستند موضوع روایت و چگونگی پرداختن به این موضوع اهمیت پیدا می کند.
سیزدهمین کارگاه آموزشی تکنیکهای فیلم سازی و عکاسی خلاق با تلفن همراه با قرعه کشی نام برندگان مسابقه پیامکی جشنواره و اهدای جوایزی از محصولات ارتباطی شرکت سامسونگ به پایان رسید.
گفتنی است؛ اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران ، با محوریت عکاسی و فیلمسازی با تلفن همراه، از اول تا چهارم اسفند در تهران برگزار می گردد. مهلت ارسال آثار تا ۱۰ دی ماه است و  علاقه مندان می توانند اطلاعات بیشتر در این زمینه را از طریق پایگاه اینترنتی جشنواره به آدرس www.tfpf.mobi کسب کنند. /ص
.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.