آرزوهای برباد رفته سوپرمن‌های بنگی!

هادی معیری نژاد– چندی پیش رییس جمعیت تولد دوباره با بیان این‌که افراد مبتلا به مشکلات جنسی بیشتر به مواد مخدر صنعتی روی می‌آورند، عنوان کرد: در افراد مبتلا به ناتوانی جنسی و یا افراد ناآشنا به روابط جنسی طبیعی و عادی، وجود مشکلات جنسی، اصلی‌ترین دلیل گرایش به اعتیاد است.
دیلمی‌زاده در این رابطه افزود: این دسته از افراد از نظر روانی به روابط جنسی غیرنرمال گرایش دارند. لازم است این افراد آموزش‌های لازم را برای پیشگیری از اعتیاد دریافت کنند.
برخی کارشناسان معتقدند حتی تا ۷۰ درصد شروع به استفاده از موادمخدر را به این دلیل است
اما برخی دیگر این آمار را غیرواقعی می‌دانند. اما همه کارشناسان روی این نکته اتفاق‌نظر دارند که عدم‌ارضای جنسی، عامل حداقل یک‌سوم موارد اعتیاد است.
بسیاری از مردانی که از انزال زودرس رنج می‌برند، با توصیه دوستان مصرف موادمخدر را آغاز می‌کنند. با شروع مصرف موادمخدر محرک مانند شیشه، در ابتدا مشکل حل می‌شود ولی با ادامه مصرف، فرد دچار کاهش شدید میل جنسی می‌شود. متاسفانه با اعتیادآوری شدید شیشه، این مساله به‌راحتی باعث اعتیاد فرد می‌شود.
در حقیقت فردی که با آرزوی داشتن رابطه جنسی موفق قدم به راه بی برگشت می گذارد در نهایت از کنترل رفتار عادی خود نیز ناتوان می شود تا چه رسد به یک رابطه جنسی و زنا شویی
آنها که به دلیل آموزش غلط می خواهند در روابط جنسی سوپرمن باشند در نهایت در گوشه تنهایی و فراموشی جوانی را بر باد می دهند.
پزشکان معتقدند به طورکلی مصرف مواد اعتیادآور موجب اختلال در سه مرحله جنسی شامل مرحله تمایل، مرحله تحریک و مرحله ارضا ی جنسی می‌شود. این‌گونه مواد در دوران ابتدایی مصرف با کاهش اضطراب یا بالا بردن موقتی خلق، عملکرد جنسی افراد را تقویت می‌کنند ولی به مرور و با استفاده مداوم به تدریج میل جنسی کم یا قطع می‌شود و تحریک جنسی صورت نمی‌پذیرد و فرد به مرحله اوج لذت جنسی نمی‌رسد و یا اصلا انزالی صورت نمی‌گیرد. و به‌طور ثانوی در خیلی از موارد به مرور اختلالات اضطرابی و افسردگی ایجاد نموده و موجب می‌شوند مشکلات جنسی ثانویه‌ای نیز ایجاد شود.

تاثیر مواد مخدر مختلف چگونه است

حشیش
در مورد ماری‌جوانا که بعضی‌ها آن را با نام حشیش یا گرس می‌شناسند، پژوهش‌های زیادی انجام شده است. مصرف این ماده در درازمدت می‌تواند موجب ناباروری در زنان و عقیمی در مردان شود. ماده موثره موجود در حشیش تحت عنوان کانابینویید می‌تواند در مردان سبب کاهش هورمون مردانه یا تستوسترون شده و موجب اختلال در میل جنسی شود، همچنین در طولانی مدت سبب اشکال در نعوظ خواهد شد. در خانم‌ها هم، مصرف این مواد می‌تواند موجب به هم ریختن سیکل قاعدگی و عادت ماهانه شود. از سوی دیگر این ماده می‌تواند موجب نشانگان بی‌انگیزگی و بی‌ارادگی در افراد در تمام جوانب زندگی شود، به این شکل که هیچ چیزی برای‌اش مهم نیست، از چیزی لذت نمی‌برد و احساس بی‌ارادگی حتی در روابط جنسی می‌کند.
خانواده تریاک

متاسفانه تریاک و سایر مواد هم‌خانواده آن مانند کراک، هرویین سوخته و شیره به علت معضلات فرهنگی که در جامعه ما وجود دارد و کمی آگاهی مردم و اطلاع‌رسانی نکردن مناسب در این زمینه خیلی وقت‌ها به صرف داشتن یک رابطه جنسی خوب مصرف می‌شوند. درست است که این مواد در کوتاه مدت سبب عملکرد بهتر جنسی و برطرف شدن زود انزالی می‌شوند ولی در دراز مدت می‌توانند اشکالات عمده‌ای را ایجاد کنند. متاسفانه برای مدت زیادی قرصی به نام ترامادول که از مشتقات تریاک است در بازار وجود داشت که برخی از افراد برای درمان خود از آن استفاده می‌کردند. غافل از اینکه این ماده به شدت افراد را وابسته کرده و بعد از مدتی همان مشکلاتی که از نظر جنسی با تریاک داشتند با این قرص هم پیدا می‌کردند. در حال حاضر نیز متاسفانه آگاهی افراد نسبت به این قرص کم است و نمی‌دانند که قرص و آمپول این ماده چه تبعات منفی‌ای از نظر جنسی بر فرد خواهد گذاشت. بحث دیگر استفاده از مشتقات تریاک است که سبب سستی و رخوت در افراد می‌شود و انرژی را در فرد مصرف کننده کم می‌کند، در نتیجه این افراد تمایلی به برقراری رابطه جنسی نداشته و انرژی ایجاد و ادامه آن نیز از بین می‌رود.

مواد محرک و آمفتامین‌ها

مواد تحریک‌کننده عبارت‌اند از شیشه، آمفتامین‌ها، کوکایین، اکس و اخیراً ریتالین. ریتالین دارویی بود که برای کودکان بیش فعال استفاده می‌شد تا سبب افزایش تمرکز شود اما متاسفانه گروهی از افراد با آن آشنا شدند و از آن سوءاستفاده کردند. اکس هم اخیراً در کشورهای مختلف از جمله کشور ما مورد سوءاستفاده افراد به خصوص جوانان قرار می‌گیرد. مصرف این مواد محرک، افراد را دچار توهم کرده و در نتیجه حس واقعیت‌سنجی در آنها از بین می‌رود و چون این حس از بین می‌رود، افراد فکر می‌کنند که هر وقت از این مواد استفاده ‌کنند میزان و زمان لذت جنسی‌شان افزایش پیدا می‌کند، در حالی که این‌طور نیست. واقعیت این است که میزان لذت جنسی این افراد هنگام استفاده از مواد فوق با زمان معمولی تفاوتی با هم ندارند ولی چون ارتباط این افراد با واقعیت قطع می‌شود، لذت جنسی را به این شکل حس می‌کنند. خطر عمده استفاده از این مواد هم همین است که افراد فکر می‌کنند هرگاه بخواهند یک رابطه جنسی مناسب داشته باشند، برای افزایش لذت حتماً مجبورند که از این مواد استفاده کنند، در نتیجه نسبت به مصرف این مواد شرطی می‌شوند و دیگر نمی‌توانند یک رابطه جنسی خوب بدون مصرف این مواد را تجربه کنند.
مشکلات فرهنگی- آموزشی
آموزش روابط جنسی در کشور یک چرخه معیوب است در حالی که نظام آموزشی تقریبا در این زمینه منفعل است این وظیفه بر دوش خانواده ها گذاشته شده که والدین هم به نوبه خود تجربیات خود در زندگی را به فرزندان منتقل میکنند نه راه و روش صحیح را لذا بسیاری از این توهمات و برداشت های غلط از پدر به پسر و به نوبه خود از پسر به فرزند خودش منتقل شده و ادامه میابد
باورهای غلط مردسالارانه نظیر لزوم پیروزی جنسی بر جنس زن و داشتن تفوق در رابطه ، دارو دواهای خانگی در جهت تقویت قوای بدن و خلاصه هزار توصیه که البته از دلش گرایش به تریاک هم بیرون می آید ، جلوه های از خلا آموزشی در این زمینه است.

۴۵۳۰۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.