“آرزوها” محور اصلی برنامه “ماه عسل” است

مجید یوسفی،تهیه‌کننده برنامه “ماه عسل” در گفتگو با خبرنگار بخش رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران در مورد تغییرات این برنامه گفت:ویژه برنامه “ماه عسل” ۹۱ در دوبخش فرم و تغییرات دکور با آیتمهای مختلف و جدید به روی آنتن می‌رود.
وی پیرامون طراحی دکور این ویژه برنامه افزود: امسال در برنامه “ماه عسل” تغییراتی را به لحاظ فرم و رنگ متفاوت نسبت به سال گذشته داریم که رنگ قالب دکور به گونه‌ای ساده‌تر و با طرح‌های معماری‌اسلامی ساخته شده است.
وی که تهیه‌کنندگی برنامه “صفر و یک” شبکه آموزش را برعهده دارد،گفت:در تهیه‌ و تولید این برنامه سعی کردیم که کاری متفاوت در طراحی اجرا داشته باشیم به طوری که بخش اصلی تیتراژ ابتدایی و گرافیک برنامه با فرم جدیدی طراحی شده و همچنین اجرای خوب” سیدعلی ضیاء” که در گذشته نیز اجرای برنامه‌های مختلفی  در شبکه ۳ را از او دیده‌ایم را برای مجری در برنامه انتخاب کردیم.
یوسفی گفت:تم اصلی برنامه “ماه عسل” آرزوهاست که هر موضوع با یک کلید‌واژه طراحی شده و به گونه‌ای این کلیدواژه‌ها در هر روز از ماه مبارک رمضان موضوع برنامه را تشکیل می‌دهند.
وی در ارتباط با آیتم های این برنامه بیان کرد:از آیتم‌های دیگری که می‌تواند به معنوی تر شدن برنامه یاری برساند؛می‌توان به بخش معرفی “حافظان قرآن” اشاره نمود که در این بخش در یک آیتم ۳ دقیقه‌ای که شامل ۳۰ حافظه قرآن که ۱۵ زن و ۱۵ مرد هستند؛معرفی کرد که این افراد از حافظین برتر قرآن در رشته‌های حفظ،قرائت هستند که هر شب یکی از این حافظین به مخاطبان معرفی می‌شود.
وی اظهارداشت:ما سعی داریم که ضمن رعایت احترام به دوستانی که در برنامه‌های گذشته “ماه عسل” تلاش کردند و امسال ما به عنوان جانشینان آنان چه از نظر آمار اجرایی و محتوایی برنامه حضور داریم در هر چه بهتر و پیشرفت برنامه قدم برداریم.
یوسفی هدف خود از ساختن این برنامه رایک فضای معنوی و سرگرم کننده خواند و افزود:یکی دیگر از اهداف مااین است که “ماه عسل” امسال به نوعی متفاوت تر و کمی احساسی‌تر مخاطبان ارائه شود.
وی که تهیه‌کنندگی برنامه “صفر ویک” شبکه آموزش سیما را برعهده دارد،پیرامون واکنش مردم نسبت به “ماه عسل ۹۱” ،افزود:ماه عسل یک برند برای رسانه ملی محسوب می‌شود که به طور مثال در یک رسانه مکتوب که سردبیر آن تغییر می کند و نام آن رسانه همچنان باقی می‌ماند و من و کیوان مدنی که به عنوان تهیه‌کنندگان این برنامه هستیم.شاید تهیه‌کنندگی این برنامه در سال‌های دیگر به افراد دیگری واگذار شود.
“کیوان مدنی” تهیه‌کننده دیگر این برنامه گفت:در تهیه‌ و تولید این برنامه سعی کردیم که مخاطبان با موضوعات جذاب براساس آرزوهای مهمانان طراحی کنیم و از کسانی در برنامه دعوت شود که کمتر از دریچه برنامه “ماه عسل” معرفی شده و هرکدام با ویژگی‌های خاص خود بتوانند برنامه را به جلو هدایت کنند.
همچنین؛”آرزوها” شرایط خاص و دسته‌بندی‌های مختلفی دارد که هر شب با یک موضوع از “آرزوها” برای افراد مختلف که یا به هدف خود رسیده‌اند و یا در تلاش برای رسیدن به آرزوهای خود هستند در برنامه معرفی و به مخاطبان ارائه شود.
وی در مورد انتخاب میهمانان گفت:هر گروه سازنده با توجه به سیاست‌های حاکم در مجموعه خود و نسبت به موضوعاتی که در برنامه طراحی شده،میهمانان را به برنامه دعوت می‌کنیم.
مدنی که تهیه‌کنندگی برنامه “شفاف” را از شبکه آموزش سیما در کارنامه کاری خود دارد؛بیان کرد:همچنین در بخش‌های موضوعی و محتوایی برنامه تلاش شده  که مخاطبان بیشتر علاوه بر اینکه با پشت صحنه‌های شخصیت‌هایی که جزو مدعوعین هستند،آشنا شوند؛بلکه در شرایط اجتماعی بیرون از جامعه میهمانان نیز بهره‌مند شوند.
وی در پایان خاطرنشان کرد:با توجه به موضوعاتی که در راستای برنامه “ماه عسل” وجود دارد سعی شده که مستنداتی را تهیه‌ و تولید کنیم که این تولیدات مستند تنها محدود به تهران نمی شود؛بلکه تلاش شده در نقاط مختلف کشور از جمله خراسان رضوی،غرب کشور،خوزستان را برای مخاطبان فراهم کنیم./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.