آزادسازی بیش از ۷ هزار مترمربع اراضی ملی در استان خراسان رضوی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیر املاک و حقوقی راه و شهرسازی خراسان رضوی از آزاد‌‎ سازی ۷ هزار و ۶۶ مترمربع از اراضی ملی در دو شهرستان استان خبر داد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان خراسان رضوی، محمدرضا داودی مقدم با اعلام این خبر گفت: دو قطعه زمین به مساحت یک هزار و ۱۸۴ مترمربع و ۸۸۲ مترمربع از اراضی ملی در شهرستان گناباد که توسط سودجویان تصرف و صرف فعالیت های اقتصادی شده بود با تلاش کارشناسان حفاظت اراضی و حقوقی اداره راه و شهرسازی گناباد و همراهی و حمایت دادستانی و نیروی انتظامی شهرستان آزاد شد.

وی افزود: همچنین یک قطعه زمین در شهرطرقبه و در حاشیه جاده طرقدر به مساحت ۵ هزار متر مربع که ضمن تصرف خلاف قانون به کاربری باغداری اختصاص یافته بود، با پیگیری کارشناسان حفاظت و حقوقی اداره راه وشهرسازی شهرستان‌‌های طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد.

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: مطابق ماده شش قانون زمین شهری مصوب سال ۶۶ که مربوط به اراضی موات شهری است، این اراضی در اختیار دولت قرار می‌گیرد و برابر با ماده ۱۲ همین قانون، تشخیص موات بودن زمین و همچنین احیای اراضی در داخل محدوده شهری با اداره راه و شهرسازی است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.