آزادسازی اولویت ۱۰ تاثیری در بازار IT ندارد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

به گفته رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران، آزادسازی واردات گروه اولویت ۱۰ نمی‌تواند تاثیر بسیاری بر بازار IT داشته باشد؛ زیرا با احتساب خواب سپرده در بانک برای دریافت ارز اتاق مبادله، دلار آزاد با دلار مبادله یکسان خواهد بود.
 
 
سید مهدی میر مهدی در گفت‌وگو با فارس در خصوص آزاد سازی واردات گروه کالایی اولویت ۱۰ و تاثیر این تغییر بر بازار IT، اظهار داشت: در قبل ممنوعیتی در ثبت سفارش کالاهای IT‌ وجود نداشت و تنها به این گروه ارز رسمی اتاق مبادلات تعلق نمی‌گرفت.
 
رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران افزود: اکنون آزاد سازی واردات گروه کالایی اولویت ۱۰ و تخصیص ارز مبادله‌ای به این گروه، نمی‌تواند تاثیر بسیاری بر این بازار داشته باشد. همچنان که در قبل نیز اخذ ارز رسمی مورد استقبال واردکنندگان این حوزه قرار نگرفت.
 
وی در خصوص دلایل این پیش‌بینی، توضیح داد: اکنون نرخ ارز اتاق مبادلات حدود ۲۶۰۰ تومان است؛ برای دریافت ارز رسمی، واردکننده باید حدود ۲ ماه به میزان ۱۳۰ تا ۱۴۰ درصد ثبت سفارش سپرده‌ ریالی بگذارد که با احتساب خواب سرمایه، در نهایت نرخ دلار آزاد با نرخ دلار اتاق مبادله برای واردکننده IT یکسان خواهد بود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.