آزمایش خون مانعی برای ازداج نیست!

فروردین ۱۴۰۳

آزمایش خون قبل از ازدواج مانعی برای ازدواج نیست بلکه راهکاری برای سازگاری خون در زمان بارداری است.

ابراهیمی مقدم روان شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: آزمایش خون که قبل از ازدواج باید حتماً‌ انجام شود برای شناسایی بعضی از بیماری ها و وجود تالاسمی و هپاتیت ب در عده ای از اشخاص جامعه است.

وی افزود: آزمایش خون مانعی برای ازدواج ایجاد نمی کند و به طور کلی برای بارداری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد اگر صاحب فرزند شوید این فرزند عامل ارعاش خون مثبت و یا ارعاش خون منفی است و کسانی که ارعاش مثبت دارند ارعاش منفی ندارند.

ابراهیمی مقدم بیان کرد: اگر هر گروه خونی می تواند با گروه خونی که بخواهد ازدواج نماید و آنچه که برای ازدواج مشکل ایجاد می کند عواملی مثل تالاسمی و بیماری های ژنتیکی است.

وی تصریح کرد: مادر در عامل ارعاش برای جنین بسیار اهمیت دارد و مادر باید مراقب باشد که ارعاش خون او برای جنین یا ارعاش خون جنین برای او مشکل ساز نباشد.ازدواج فردی از یک گروه خونی با فرد دیگری با همان گروه خونی یا هر گروه خونی دیگر بلامانع است و آزمایش خون برای بررسی وجود و یا عدم وجود تالاسمی و بیماری های وراثتی می باشند که والدین به فرزند یا فرزندان خود آن را انتقال می دهند.

ابراهیمی مقدم روانشناس افزود: به جز آزمایش خون آزمایش ادرار نیز برای بررسی اعتیاد انجام می گردد.

وی ادامه داد: گروه خونی مشابه سببی برای منع از ازدواج ندارد در صورتی که زوجین با یکدیگر فامیل نباشند یا مشکل دیگری در خانواده وجود نداشته باشد.تبادل خون بین مادر و جنین از جنین و خون مادر می گردد و در نتیجه مادر عامل ارعاش را به عنوان عامل بیگانه خارجی به عنوان پادتن تولید می کند و فعالیت خود را آغاز می کند و می تواند برای جنین آسیب جدی باشد.

این روانشناس یادآور شد: اگر مادر ارعاش منفی و پدر ارعاش مثبت باشد مشکلی به وجود نمی آید.

برای ازدواج به متخصصین ژنتیک مراجعه کرده و آزمایش های مناسب را انجام دهید این سبب که دختر و پسر سالمی که یکی از بستگان درجه یکشان دچار اختلال ژنتیکی است حتماً باید به پزشک متخصص ژنتیک مراجعه کنند و همچنین ازدواج با دختر و یا پسری که در مراکز پرخطری چون کارخانه مواد شیمیایی و یا انرژی هسته ای کار می کنند حتماً باید به پزشک ژنتیک مراجعه کنند./


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.