آزمایش موشک با برد ۲۰۰۰ کیلومتر با قابلیت هدایت کلاهک تا اصابت به هدف



تاریخ انتشار: ۹ May 2016 | 2:15 pm

ایران موشکی با برد 2 هزار کیلومتر تست کرد

معاون ستاد کل نیروهای مسلح از تست یک موشک بالستیک با برد ۲ هزار کیلومتر خبر داد.

تست یک موشک بالستیک با برد ۲ هزار کیلومتر

سردار علی عبدالهی معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح طی سخنانی در جشنواره علمی باقر العلوم(ع)، گفت: دو هفته پیش موشکی با برد دو هزار کیلومتر و خطای ۸ متر تست کردیم.وی افزود: ستاد کل نیروهای مسلح ۱۰ درصد از منابع بنیه دفاعی را یرای تحقیقات قرار داده که عدد قابل توجهی است ولی در بخش دولتی زیر یک درصد بودجه اختصاص داده شده است.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح نام این موشک را اعلام نکرده است.گفتنی است، موشک‌های بالستیم ۲ هزار کیلومتری ایران شامل موشک‌های قدر اف و سجیل ۱ و ۲ می‌شوند و هنوز مشخص نیست که آیا این موشک‌ها به خطای فوق‌العاده ۸ متر دست یافته‌اند یا موشک جدیدی تست شده است.آخرین موشک بالستیک دوربرد ایرانی که سال گذشته رونمایی شد، موشک عماد بود که بعدها برد آن ۱۷۰۰ کیلومتر اعلام شد. در این موشک، برای نخستین بار از کلاهکی استفاده شده بود که قادر به هدایت کلاهک تا لحظه اصابت به هدف بود.

اخیرا، سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در جریان نشست “ایران موشکی” که مشهد مقدس برگزرا شده بود، طی سخنان مهمی گفته بود که، “موشک سجیل جدیدی که نسبت به سجیل ۱ شرایط بهتری دارد و دارای هدایت پایانی مسیر است به‌زودی وارد ظرفیت سپاه می‌شود.منظور سردار حاجی‌زاده از هدایت پایانی مسیر، همان تکنولوژی‌ است که در موشک‌ عماد به‌کار رفته بود.

 

منبع: تسنیم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.