آزمون دکتری دانشگاه آزاد برگزار شد/اعلام نتایج اولیه تا اردیبهشت

۰۵م اسفند ،

Multimedia_pics_1388_7_education_40.jpg

آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی طی روزهای سوم و چهارم اسفند ماه ۹۱ برگزار شد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر ناصر اقبالی با اعلام این خبر گفت: آزمون امسال برای اولین بار به صورت تستی برگزار شد که با توجه به نظرسنجی‌ها و بررسی بخش روابط عمومی مرکز آزمون، حکایت از رضایت داوطلبان از نحوه برگزاری آزمون داشته است.

وی همچنین در مورد نسبت جنسی آزمون دکتری گفت: در آزمون سال قبل، ۱۴ هزار و ۱۲۶ نفر زن و ۲۴ هزار و ۵۹۰ نفر مرد در آزمون مذکور شرکت کردند که این تعداد در آزمون سال به ۲۴ هزار و ۳۱۱ نفر زن و ۴۰ هزار و ۶۲۶ نفر مرد رسید که این موضوع بیانگر رشد ۷۱ درصدی زنان و ۶۷ درصدی مردان در آزمون امسال نسبت به سال قبل است.

اقبالی در خصوص تعداد رشته شهرهای دوره دکتری تخصصی سال ۹۲ دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: داوطلبان امسال در ۱۷۶ رشته و جهت پذیرش در ۳۶۹ رشته محل دانشگاهی به رقابت پرداختند، ضمن اینکه ۵۲ واحد دانشگاهی مجری برگزاری این دوره بوده‌اند.

وی در خصوص زمان اعلام نتایج گفت: نتایج اولیه آزمون کتبی تا اردیبهشت سال ۹۲ اعلام می‌شود، اما نتایج قطعی آزمون مقطع دکتری تخصصی پس از انجام مصاحبه‌های علمی در شهریور ماه اعلام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۱۸۰۰ نفر در دوره با آزمون و ۴۰۰ نفر در دوره بدون آزمون پذیرش خواهند شد که نشان از رشد ۲۲ درصدی پذیرش دانشجو در این مقطع تحصیلی می‌باشد.

رییس مرکز آزمون در پایان در خصوص افزایش رشته محل‌ها، گفت: هدف دانشگاه آزاد این است که علاقه‌مندان به تحصیل در مقاطع تکمیلی در داخل کشور و در محل نزدیک به سکونت خود ادامه تحصیل دهند و افزایش ۲۲ درصدی رشته شهرها نقش مهمی در تحقق این موضوع داشته است. ضمن اینکه بعضی از رشته‌ها با توجه به نیازها و ضرورت‌های جامعه علمی کشور تدوین و طراحی شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.