آسیبی به سدهای سیستان و بلوچستان وارد نشده است

۲۹فروردین۱۳،

http://www.bananews.ir/سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: هیچ آسیبی بر اثر زمین لرزه ۷٫۵ ریشتری در منطقه سراوان، به سدهای منطقه وارد نشده است.

به گزارش احمد عاقبت بخیر، با بیان اینکه سد خاکی “ماشکید علیا” در منطقه سوران نزدیکترین سد به مناطق وقوع زمین لرزه در منطقه سراوان است، افزود: خوشبختانه گزارشی درخصوص آسیب احتمالی این سد در اثر زمین لرزه شدید دریافت نشده است.

به گفته وی، این سد با طول تاج ۲۱۴۸ متر، هم اکنون دارای ۱۳ میلیون مترمکعب آب است.

وی از سد زیردان با موجودی آب ۶۴ میلیون مترمکعب و سد پیشین با موجودی ۱۰۳ میلیون مترمکعب آب در شهرستان چابهار و سد گلوگاه در شهرستان زاهدان به عنوان دیگر سدهای بزرگ استان سیستان و بلوچستان نام برد و اظهار داشت: این سدها نیز به سبب فاصله بسیار از کانون زمین لرزه عصر امروز در منطقه سراوان، هیچ آسیبی ندیده اند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون گزارشی از آسیب احتمالی به سایر تاسیسات آبی و خطوط آبرسانی استان سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زلزله زده دریافت نشده است.

زمین لرزه ای به بزرگی ۷٫۵ در مقیاس ریشتر در ساعت ۱۵ و ۱۴ دقیقه و ۱۷ ثانیه روز قبل منطقه “گشت” در فاصله حدود ۱۵۰ کیلومتری شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان را لرزاند.

این زمین لرزه به سبب عمق ۹۵ کیلومتری، خوشبختانه خسارت جانی و مالی بسیاری به همراه نداشته است.

– ، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.