آشفتگی در بازار خودرو تهران

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 آشفتگی در بازار خودرو تهران

آشفتگی در بازار خودرو تهران

ممتازنیوز: بازار خرید و فروش خودرو در هفته جاری پس از سخنان وزیر صنعت، معدن و تجارت در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران، دچار آشفتگی شد و قیمت هر خودرو به طور متوسط حدود ۲ میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش ممتازنیوز، محمد رضا نعمت زاده در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران امکان کاهش قیمت خودرو را منتفی دانست، چرا که به اعتقادی وی دلیل این امر تغییر ارز مصرفی خودروسازان از نرخ مبادله ای به نرخ آزاد است.
یک کارشناس خرید و فروش خودرو در بازار تهران روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، از آشفتگی در بازار خرید و فروش خودرو طی چند روز گذشته خبر داد و گفت: قیمت خودروهای داخلی به طور متوسط حدود ۲ میلیون تومان افزایش داشته است، ضمن این که، فروشندگان نسبت به وضعیت بازار تردید داشتند.
ˈامیر حسن شفیعی سپس افزود: اگر چه در چند روز گذشته شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار خودرو بودیم، اما این افزایش قیمت سبب رونق نسبی در بازار خودرو شده و نسبت به هفته گذشته تحولات چشمگیری نداشته است.
وی با بیان این که، در هفته جاری یک دستگاه پراید فول در بازار ۱۷۵ میلیون ریال به خریداران عرضه شد، گفت: پژو سواری ۲۰۶ تیپ پنج و پژو ۲۰۶ صندوقدار V8 نیز ۳۷۵ میلیون ریال، خودروی سواری رانا یورو چهار نیز ۳۱۵ میلیون ریال خرید و فروش شد.
به گزارش ایرنا، شفیعی افزود: در هفته جاری سواری تیبا در بازار تهران ۲۱۰ میلیون ریال به خریداران فروخته شد و خودرو سواری پژو ۴۰۵ نیز بین ۲۷۵ تا ۲۸۰ میلیون ریال، سواری پارس سال ۳۵۰ میلیون ریال به خریداران عرضه شد.
به گفته این فعال بازار خرید و فروش خودرو در این هفته، تندر ۹۰ فول ایران خودرو ۳۵۰ میلیون ریال و تندر ۹۰ فول پارس خودرو نیز ۳۶۰ میلیون ریال به خریداران فروخته شد.
وی یادآور شد: در هفته جاری قیمت هر دستگاه مگان ۲۰۰۰ فول آپشن دار ۸۹۰ میلیون ریال و بدون آپشن ۸۵۰ میلیون ریال و مگان ۱۶۰۰ نیز ۶۶۰ میلیون ریال قیمت گذاری شد.
این کارشناس خرید و فروش خودرو افزود: در این هفته خودرو سواری سمند ال ایکس در بازار بین ۲۷۵ تا ۲۸۰ میلیون ریال قیمت داشت و هر دستگاه وانت معمولی یگانه سوز ایران خودرو ۱۲۰ میلیون به خریداران عرضه شد.
بررسی ها حاکی است که قیمت هر دستگاه خودروی سواری مزدا ۳ در هفته جاری ۱۱۸ میلیون تومان و خودروی شاسی بلند آی ایکس ۵۵ ۲۱۵ میلیون تومان در بازار تهران خرید و فروش شده است.
همچنین در هفته جاری قیمت خودرو شاسی بلند آی ایکس ۳۵ وارداتی ۲۰۲۴ در بازار تهران ۱۴۴ میلیون تومان، ایکس ۳۳ ام.وی.ام چینی ۶۰ میلیون تومان و اسپورتج کیا فول ۲۰۲۴ ، ۱۴۷ میلیون تومان معامله شده است و مدل صفر خودروی شاسی بلند سوزوکی ویتارا در بازار موجود نبوده است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.