آشنایی با برندهای جواهرات-کارتیه(Cartier)

گردآوری توسط گروه مد ممتازنیوز

آشنایی با برندهای جواهرات-کارتیه(Cartier)1.0 out of 5 based on 1 review

برند کارتیه(Cartier)

کارتیه شرکتی فرانسوی در تولید جواهرات و ساعت است. نام کارتیه از نام خانواده‌ای که مدیریتش بر شرکت در سال ۱۹۶۴ پایان یافت، مانده است. دفتر مرکزی هم اکنون در پاریس واقع می‌باشد.

این شرکت تاریخی بسیار گسترده در زمینه ارائه خدمات به افراد مشهور دارد. یکی از پرنس‌های والس به کارتیه لقب جواهر پادشاهان را داده است. کارتیه درخواستی مبنی بر تهیه ۲۷ تاج برای مراسم تاج‌گذاری پادشاه آینده دریافت کرد. ادوارد ششم در سال ۱۹۰۲ تاج‌گذاری کرد و در سال ۱۹۰۴ امتیاز ساخت جواهرات سلطنتی را به کارتیه اعطا کرد و این مساله توسط کشورهای اسپانیا، پرتغال، روسیه، یونان، بلژیک، رومانی، مصر و … دنبال شد.

برند کارتیه(Cartier)

کارتیه در سال ۱۸۴۷ در پاریس توسط لوئیس فرانکو کارتیه تاسیس شد. لوئیس به کسب و کار تجارت جواهرات تحت نظر آدولف پیکارد وارد شد و بعد از بازنشست شدن، او کل کسب و کارش را خریداری نمود و خانه کارتیه را راه‌اندازی کرد. در سال ۱۸۷۴ پسر او آلفرد عهده دار اداره شرکت شد ولی در واقع برند کارتیه توسط پسران آلفرد، لوئیس، پیره و جاکویس جهانی شد. در سال ۱۹۰۴ یکی از پیشگامان هوانوردی، آلبرتو سانتو دومونت برزیلی در مورد نارضایتی اش از ساعت‌های جیبی با دوست خود لوئیس کارتیه صحبت کرد و او ساعت مچی باریکی را با صفحه‌ای مربعی طراحی کرد. این ساعت نه تنها مورد استقبال آلبرتو قرار گرفت بلکه مورد توجه بسیاری از مشتریان دیگر کارتیه نیز واقع شد و در این زمان کوتاه، اولین ساعت مچی مردانه به نام «سانتو» ساخته شد.

برند کارتیه(Cartier)

در سال ۱۹۰۷ کارتیه قراردادی با ادموند جاگر به امضا رساند و حق حمل و نقل ساعت‌ها را به او اعطا نمود. در این زمان شرکت در لندن، نیویورک دارای شعبه بود و به سرعت به موفق‌ترین شرکت تولید ساعت در جهان تبدیل شد. معرفی مدل‌های BaignoireوTortue که هردو هنوز در خط تولید قرار دارند در سال ۱۹۱۲ انجام شد. مدل تانک توسط لوئیس طراحی شد که از ماشین‌های جنگی جدید در غرب سرمشق گرفته بود و این محصول هم با سی مدل متفاوت هنوز تولید می‌شود.

در سال ۱۹۲۰ کارتیه با ادوارد جاگر شرکتی مشترک را تشکیل دادند که منحصرا محصولات کارتیه را حمل نماید. در همین دوران بود که کارتیه شروع به کدگذاری ساعت‌ها کرد. این کدها اعدادی ۴رقمی بودند که در پشت ساعت حک می‌شدند.

پیره کارتیه در سال ۱۹۰۹ شعبه نیویورک را تاسیس کرد و در سال ۱۹۱۷ به جایگاه کنونی‌اش منتقل شد. در سال ۱۹۲۳ دپارتمان S که از لغت سیلور به معنای نقره گرفته شده است، کلکسیونی جدید از جواهرات را که با نقره درست شده بودند ارائه داد. این جواهرات قیمت کمتری داشتند ولی سبک همیشگی کارتیه را داشتند. افراد دیگری هم در تیم کارتیه وارد شدند مانند جین توسینت که از تاریخ ۱۹۳۳ به عنوان سازنده جواهرات وارد شرکت شد. تحت رهبری لوئیس در پاریس، جاکویس در لندن و پیره در نیویورک کارتیه وارد دوران طلایی دستاوردهای خود شد، دوره ای که کارهای آن تمامی صنعت جواهرات را در جهان تحت تاثیر قرار داد.

پس از مرگ پیره در سال ۱۹۴۶ نمایندگی‌ها در آمریکا به فروش رسیدند. در سال ۱۹۷۲ گروهی از سرمایه‌گذاران با سرپرستی ژوزف کانویی، کارتیه را در پاریس خریداری کردند. رییس ‌هیات مدیره و مدیرعامل به سرعت شروع به معرفی محصولات جدید تولید شده که نماینده کیفیت و برازندگی کارتیه در گذشته بودند، نمودند و در سال‌ها ۱۹۷۴و ۱۹۷۶ کارتیه لندن و کارتیه نیویورک مجددا خریداری شدند و کارتیه مونته به وجود آمد که سرپرستی تمامی نمایندگی‌ها را به عهده داشت. این شرکت اکنون یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در ساخت جواهرات است و حدود ۲۰۰ مغازه خرده فروشی در بیش از ۱۲۵ کشور دنیا دارد.

برند کارتیه(Cartier)

در سال ۱۹۸۱ کارتیه با شرکت Les Must de Cartier ادغام شدند و دومینیک پرین به عنوان ریاست ‌هیات مدیره انتخاب شد. سال‌ها بعد میشلین کانویی اولین کلکسیون جواهرات خود به نام Nouvelle Joaillerie به بازار عرضه کرد. در سال ۱۹۸۴ دومینیک شرکت هنری را برای ورود به قرن ۲۱ و آغاز کار با هنرمندان پایه‌ریزی کرد. در سال ۱۹۸۶ وزارت فرهنگ فرانسه دومینیک را به عنوان مدیر کمیسیون حمایت از هنر انتخاب کرد. دو سال بعد کارتیه شرکت هلدینگ تشکیل داد و پیاژه و بومه مرسیه را خرید. در سال ۱۹۹۰-۱۹۸۹ اولین نمایشگاه کلکسیون‌های کارتیه آغاز به کار کرد. دومینیک در سال ۱۹۹۱ کمیته بین‌المللی را به‌وجود آورد که شامل نمایشگاهی بود که هر ساله متخصصان طراحی و تولید ساعت در آن گردهم می‌آمدند. به‌رغم بحران‌های مالی اروپا و آمریکا در دهه ۱۹۹۰ کارتیه شرکتی بود که توانست به رشد خود ادامه دهد. امروزه کارتیه بازیکن عمده بازار طلا و جواهرات و ساعت‌های لوکس می‌باشد.

نظر شما؟  

+ ۱

مخالفم + ۰


طلا و جواهرات – مجله اینترنتی ممتاز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.