آشنایی با لیزر لیپولیز

لیزرلیپولیز چگونه عمل می کند؟

دکتر عباس پریسای، متخصص جراحی (پلاستیک ،ترمیمی) اطلاعاتی در رابطه با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا برای زیبایی و نحوه عملکرد و نتیجه چشمگیر آن را در اختیار شما قرار می دهد.

لیزرلیپولیز، جدیدترین تکنولوژی کاهش چربی زیرپوست است که به صورت سرپایی و طی یک جلسه چاقیهای موضعی را برطرف می کند. تاکنون بهترین روش کاهش چربیهای موضعی لیپوساکشن بوده که ناهمواری و شلی پوست، تورم و کبودی را به دنبال داشته است. روش لیزرلیپولیز به دلیل تابش لیزر و تحریک کلاژنسازی و جمع شدگی کلاژن سبب سفت شدن پوست می شود و همچنین تورم و کبودی بسیار کمتری نسبت به لیپوساکشن دارد.

لیزرلیپولیز چیست و چگونه عمل می کند؟

این سیستم لیزر، روشی است که طی آن از یک فیبر نور لیزر به داخل بافت برای رفع چاقی استفاده می شود. در اثر تابش اشعه لیزر، چربیها به صورت نیمه مایع در می آیند که می توانند به راحتی توسط بدن جذب یا از بدن خارج شوند. لیزرلیپولیز تحت بیحسی موضعی انجام می شود و یک جلسه آن به مدت یک تا ۳ ساعت طول می کشد.
در این روش سوراخهای یک تا ۲ میلیمتری روی پوست ایجاد می شود و تحت بیحسی موضعی یک فیبر نوری باریک وارد زیرپوست می شود. به واسطه استفاده از لیزرلیپولیز، لایه سطحی و زیرپوست به هیچ وجه مانند لیپوساکشن ناهمواری پیدا نمی کند، در نتیجه صاف و یکدست است و علاوه بر آن برخلاف لیپوساکشن پوست سفت شده و جمع میشود. این روش در چاقیهای خفیف و متوسط کاملا کافی است و دیگر نیازی به لیپوساکشن نیست ولی در چاقیهای شدیدتر در حالیکه در لایه سطحی فقط از لیزر استفاده می شود، در لایه عمیقی علاوه بر لیزر نیاز به تخلیه چربی هم است.

لیپولیز برای بازوها، پهلوها، بالای پاها، شکم و غبغب کاربرد دارد. همچنین برای رفع شلی پوست بازوها و غبغب و شکم استفاده میشود. کاهش تعرق زیربغل، کاهش اسکارهای عمیق، جای جوش صورت از کاربردهای آن است.

روش انجام لیزرلیپولیز چگونه است؟
پس از بی حسی موضعی سوراخ بسیار کوچکی در پوست ایجاد می شود و از طریق آن کانولا به قطر یک تا ۲ میلیمتر به زیر پوست وارد می شود. سپس کانولا به آرامی به عقب و جلو حرکت داده میشود تا تابش لیزر به سلولهای چربی برخورد کند و سبب پاره شدن دیواره سلولهای چربی و سپس آزاد شدن چربی مایع درون سلول شود که بعد از آن، چربی مایع به راحتی به وسیله ساکشن با فشار کم خارج شده یا توسط بدن متابولیز شده از بین می رود.

دوره نقاهت چقدر است؟
معمولا بعد از مدت کوتاهی (۱تا۴ ساعت) فرد مرخص شده (سرپایی و بدون نیاز به بستری) و یک تا۳ روز استراحت در منزل توصیه میشود، زیرا بعد از رفع اثر داروهای بیحسی درد قابل تحملی مثل درد کوفتگی وجود دارد که فرد راحتتر است در منزل باشد. حدود ۲تا۳ هفته محل کار شده تورم دارد که خود به خود رفع میشود و پوشیدن گن هم ضروری است.


چگونگی عملکرد لیپولیزر
 

انرژی لیزر از طریق دستگاه لیپولیز
به سلولهای چربی تابیده می شود

سلولهای چربی درحالت استراحت
 


آب، گلیسرول و اسیدهای چرب آزاد
بین سلولها رها می شوند

محتویات سلولهای چربی از منافذ ایجاد شده
در سطح آنها خارج می شود


سلولهای چربی به طور مشخص کوچک شده
درحالیکه عروق خونی مجاور، تغییری نمی کند

مقادیر بیشتری ازآب، اسیدهای چرب آزادگلیسرول
درفضای بین سلولها رها می شوند

مزایای لیزرلیپولیز نسبت به لیپوساکشن چیست؟

لیزرلیپولیز برخلاف لیپوساکشن نیاز به بیهوشی ندارد و سبب ناهمواری سطح پوست نمی شود. کبودی و تورم ناحیه خیلی کمتر است و فرد میتواند طی یک تا ۲ روز سرکار خود بازگردد. در ناحیه شکم بهخصوص که لیپوساکشن اغلب باعث شلی پوست شده. لیزرلیپولیز میتواند جایگزین خوبی باشد زیرا تابش لیزر باعث جمع شدن و سفت شدن پوست می شود. مزیت دیگر لیپولیزر به نسبت ساکشن، درد بسیار کمتر بعد از عمل است، همچنین احتمال آمبولی چربی در این روش بسیار ناچیز است.


آیا لیزرلیپولیز و لیپوساکشن رقیب هم هستند؟

در تجمعات موضعی کوچک بافتهای چربی که حجمی کمتر از ۵۰۰ گرم دارند، میتوان از لیزرلیپولیز یا لیپوساکشن استفاده کرد، اما در حجمهای بیشتر از ۵۰۰گرم عملا باید لیپولیز یا در جلسات مکرر انجام شود یا همراه با لیپوساکشن باشد. از مزایای دیگر لیپولیز، امواج الکتریکی یا اولتراسونیک یا لیزر، افزایش کلاژن پوست و بهبود جریان لنفاوی و جریان خون، کاهش ورم و بهبود سلولیت است.


دکتر عباس پریسای
متخصص جراحی پلاستیک ، ترمیمی
– ماموپلاستی، ابدومینوپلاستی ، رینوپلاستی، لیپولیزر
– جراحی سینه، شکم و بینی
– پیوند موی طبیعی (قابل رشد)


آدرس: سعادت آباد، پایین تر از میدان کاج ، نبش شانزدهم ، ساختمان کاج ، پلاک ۶۱، طبقه ۴، واحد ۱۹

تلفن: ۲۲۱۳۷۳۹۰ ، ۲۲۱۳۷۳۹۱      موبایل: ۰۹۳۵۱۲۰۰۵۸۳


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.