آشنایی با ویژگی های درب چوبی

درب چوبی مشخصا درب هایی هستند که از انواع چوب ساخته شده‌اند و مشخصه اصلی آنها هم جنس آنها خواهد بود. برای ساخت این درب ها در تمام قسمت ها به غیر از قفل و لولاها از چوب ساخته شده است. چوب ها در انواع مختلفی وجود دارند، پس درب چوبی هم می‌تواند در انواع متفاوتی وجود داشته باشد. از زمان های خیلی دور از چوب ها برای ساخت خانه ها و لوازم مورد نیاز استفاده می‌کردند. حتی چرخ گاری ها که از جمله وسایل نقلیه ابتدایی بودند هم از چوب ساخته می‌شد. چوب ها نقش بسیار مهم و اساسی در زندگی انسان ها در تمام زمان ها داشته است. در حال حاضر هم می‌توان استفاده از چوب را در بسیاری از قسمت های زندگی مشاهده کرد. برای ساخت درب چوبی می‌توان از انواع چوب استفاده کرد. به طور کلی می‌توان گفت که درب ها به صورت تمام چوب و درب های چوبی که مقدار کمی از آنها چوب است تقسیم بندی می‌شوند. درب های تمام چوب در تمام قسمت های آنها از چوب استفاده شده است.

ولی درب چوبی که درصد کمی چوب در آن استفاده شده باشد، از جنس های دیگری مثل سایر فلز ها در ساخت آن استفاده شده است. درب های تمام چوب قسمت بیشتری دارند چرا که چوب خالص مقاومت بیشتر و کیفیت عالی‌تری دارد و می‌تواند مدت زمان بسیار زیادی دوام داشته باشد. برای آشنایی با اجزای اصلی درب های  چوبی می‌توان به گزینه های زیر اشاره کرد: درب های نیمه چوب و درب های تمام چوب. که درب های تمام چوب خودش به دو نوع ماسیو و نیمه ماسیو تقسیم بندی می‌شوند. در مورد این دو نوع می‌توان گفت که درب های ماسیو در تمام قسمت خود جنس اصلی چوب را دارند ولی درب های نیمه ماسیو ترکیبی از درب چوبی ساده و مقداری چوب اصل خواهد بود.

آشنایی با سایر درب های چوبی

می‌توان گفت با توجه به درصد چوب بکار رفته در ساخت این درب ها و یا استفاده از سایر فرآورده های چوبی، درب های چوبی به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. کمی قبل در مورد درب های تمام چوب که به طور کامل از چوب اصل ساخته شده‌اند صحبت کردیم. در اینجا دو نوع فرآورده چوبی که می‌توان از آنها در ساخت درب هااستفاده کرد آشنا شویم.

فرآورده اچ دی اف HDF

از این فرآورده می‌توان در درب ها و سایر لوازم خانگی استفاده کرد. این فرآورده در واقع نوعی تخته فیبر است. این درب ها معمولا به صورت خشک ساخته می‌شوند و اگر از آنها برای ساخت درب استفاده شود روکش هایی مخصوصی بر روی آنها کشیده می‌شود. درب چوبی که با این فرآورده ساخته می‌شود معمولا در مرکز خود یونولین یا پشم سنگ دارد، سپس یک کلاف از جنس چوب روس بر روی کلاف ها قرار گرفته و در نهایت فرآورده اچ دی اف بر روی آن قرار می‌گیرد. این درب ها استحکام و مقاومت بسیار زیادی دارند.

درب پی وی سی PVC

درب های چوبی پی وی سی با فریم چوبی ساخته می‌شوند. این قسمت بیرونی درب های پی وی سی است و داخل آن را با شبکه هایی از جنس چوب ساخته خواهند شد. لایه‌ای که روی این شبکه ها کار می‌شود ام دی اف بوده که بیشتر افراد با آن آشنا هستند و در نهایت از ورقه های PVC برای تکمیل ساخت آنها استفاده می‌کنند. با توجه به لایه هایی که در ساخت این درب استفاده می‌شود می‌توان گفت این نوع درب ها از نوع درب های تمام چوب نیستند. در صورتی که بخواهند طرح خاصی را بر روی این نوع درب چوبی کار کنند باید بر روی قسمت MDF این طرح را پیاده کنند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.