آشنایی با پنجره های دو جداره

کد خبر: ۵۰۲۵ تاریخ انتشار: جمعه ۵ آبان۱:۰۴ عصر ذخیره ارسال به دوست نسخه چاپی

سیستم شیشه دو جداره قطعه‌ای است شامل دو یا چند لایه شیشه که به طور موازی در فواصل مساوی از هم قرار می‌گیرند و فضای خالی بین شیشه‌ها هم با گازهای خاص بدون رطوبتی مثل آرگون یا کریپتون با یک فشار تعادلی در مقایسه با هوای بیرون پر می‌شوند.

شاید هم شما جزو آنهایی هستید که در روزهای سرد زمستانی هرچه درجه حرارت پکیج منزلتان را افزایش می‌دهید، باز هم احساس می‌کنید از پنجره‌ها سوز سرما به داخل می‌آید و اتاق به اندازه کافی گرم نمی‌شود. پس باید هرچه زودتر برای این وضعیت فکری بکنید. به نظر می‌رسد یکی از کم هزینه ترین راه‌ها این است که پنجره‌های معمولی منزلتان را تبدیل به پنجره‌های دوجداره یا سه جداره UPVC کنید. خب پس حالا وقت آن است که اطلاعات فنی به درد بخور راجع به این پنجره‌ها کسب کنید و بعد هم برای خرید و نصب نسل جدید پنجره‌ها با همسرتان مشورت کنید.
پنجره‌های دو جداره
سیستم شیشه دو جداره قطعه‌ای است شامل دو یا چند لایه شیشه که به طور موازی در فواصل مساوی از هم قرار می‌گیرند و فضای خالی بین شیشه‌ها هم با گازهای خاص بدون رطوبتی مثل آرگون یا کریپتون با یک فشار تعادلی در مقایسه با هوای بیرون پر می‌شوند. پروفیل هایی که در پنجره‌های UPVC استفاده می‌شوند thermoplastic یا گرمانرم هستند و به همین دلیل قابلیت شکل‌پذیری به هر فرمی را که شما بخواهید را دارند و از دیگر قابلیت‌های آن این است که در رنگ‌های مختلف قابل تولید هستند. یراق آلات مورد استفاده در UPVC ویژگی‌های متفاوت و جالبی دارند مثلا یک نوع شان ضد سرقت هستند، نوع دیگری ضد حریق هستند و دیگر اینکه جریان برق را از خود عبور نمی‌دهند و ضد الکتریسیته نیز هستند. مهم تر اینکه با استفاده از یراق‌های تک حالته، دو حالته، کشویی، بازشو افقی و عمودی و… می‌توانید پنجره را در هر جهتی که می‌خواهید باز و بسته کنید. نکته مهم دیگر اینکه در پنجره‌های دوجداره از انواع شیشه‌های معمولی، رنگی، رفلکس، لمینت، سکوریت و… می‌توان استفاده نمود.
مزایای پنجره‌های دوجداره یا UPVC
از مهمترین مزایایی که می‌توان برای این پنجره‌ها نام برد، کاهش آلودگی‌های صوتی و بالا بردن آرامش محیط زندگی شما است، این پنجره‌ها بالاترین عایق حرارتی و بهترین روش برای صرفه‌جویی در انرژی تا حد بسیار بالایی هستند. اگر شما از پنجره‌های دو جداره استفاده کنید شیشه‌ها به هیچ وجه عرق نمی‌کند و نمای منظره بیرون برای شما همیشه شفاف و واضح خواهد بود. پنجره‌های دو یا سه جداره نصب آسانی دارند و اگر شما بعد از نماکاری و رنگ‌آمیزی داخلی ساختمان تصمیم به نصب بگیرید به راحتی این کار انجام می‌شود یا حتی اگر تصمیم بگیرید پنجره‌های قدیمی‌تان را با این پنجره‌ها تعویض کنید باز هم مشکلی نخواهید داشت.
عواملی که در قیمت پنجره‌های دوجداره تاثیر می‌گذارند
اولین فاکتور اندازه پنجره است و اینکه به چه تعدادی نیاز به این نوع پنجره‌ها دارید. نوع بازشو بودن آن، رنگ و ضخامت پروفیل مورد استفاده از دیگر فاکتورهای مورد توجه هستند. عامل موثر بعدی مربوط به این است که کشور سازنده پروفیل و یراق آلات پنجره‌های UPVC کدام است و بعد از آن کارخانه‌ای که مونتاژ کننده این پنجره‌های دوجداره است مورد توجه قرار می‌گیرد که بر حسب کیفیتی که ارائه می‌دهد و اعتباری که در بازار این محصول دارد قیمت‌های متفاوتی را می‌بینیم. شیشه مصرفی در این نوع پنجره‌ها بر حسب متر مربع محاسبه می‌گردد و می‌توانید ضخامت‌های مختلف آن را بکار ببرید. مابقی هزینه‌های این پنجره‌ها مربوط به لولا‌ها قفل‌ها و دستگیره‌های مورد استفاده در آنها است و ۱۰ درصد هزینه به نصب تعلق می‌گیرد، اما کرایه حمل تا محل پروژه در محاسبه قیمت پنجره‌ها آورده می‌شود.
یک نکته!
بهترین ارتفاع و عرض برای پنجره‌های دوجداره زیر سه متر است در غیر این صورت به دلیل سطح گسترده‌تر مقاومت کمتری دارد و احتمال شکست بیشتری دارند، عرض مناسب هم برای لنگه بازشو پنجره بین ۶۰ تا ۷۰ سانتی‌متر می‌باشد. راستی! سازمان بهینه سازی مصرف سوخت هم اعلام کرده که طبق تحقیقات انجام شده شما می‌توانید با استفاده از پنجره‌های دوجداره تا ۴۵ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. با وجود نوسان قیمت ارز در بازار دیگر محصولات هم نوسانات گسترده‌ای به وجود آمده و فروشندگان و عرضه‌کنندگان محصولات از اعلام یک قیمت واحد اجتناب می‌کنند و متاسفانه در این گزارش امکان ارائه قیمت شفاف از برند‌های مختلف داخلی و خارجی برایمان مقدور نبود. اما در جدول زیر نحوه محاسبه هزینه پنجره دوجداره به طور تقریبی و با قیمت‌های پیشین آورده شده است تا حداقل شما بدانید این هزینه را برای چه خدماتی می‌پردازید.

منبع: دنیای اقتصاد


برچسب هابرچسب ها: پنجره ، پنجره دوجداره، نفوذ سرما



آخرین اخبار
منبع: نوسازنیوز
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.