آشنایی با ۴ طرح عمرانی منطقه ۱۳

امسال، طرح های ریز و درشت عمرانی بسیاری در محلات منطقه ۱۳ اجرا می شود که هر یک از آن ها به بهبود و ضعیت زندگی شهروندان و توسعه محلات ۱۳ گانه منطقه کمک می کند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز،  پروژه های عمرانی منطقه ۱۳ بر اساس نیاز محلات برنامه ریزی شده که اجرای آن ها رضایتمندی شهروندان را در بردارد.
دراین گزارش ،‌اطلاعاتی کوتاه از تعدادی از طرح های عمرانی منطقه آمده است.

* گلخانه سرخه حصار

 پارک جنگلی سرخه حصار قرار است به قطب گردشگری پایتخت تبدیل شود و به همین دلیل باید امکانات و تجهیزات این بوستان بزرگ منطقه روز به روز بیشتر شود عباسی ، معاون فنی و عمران منطقه ۱۳ گفت:  با تلاش کارکنان معاونت فنی وعمرانی منطقه گلخانه ای در پارک جنگلی سرخه حصار ساخته شده است.
 وی افزود: این مجموعه در یک طبقه با زیر بنای ۴۵۰ متر مربع ساخته شده و به زودی به بهره برداری می رسد
هزینه ساخت این گلخانه ۱۷۰ میلیون تومان بوده و می گویند که این گلخانه به زودی برای پرورش گل های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

* احداث سرای محله

ساخت سراهای محله چند سال است که در دستور کار مدیریت شهری پایتخت قرار گرفته است احداث این مراکز در منطقه ۱۳۶ کمبود سرانه های فرهنگی و آموزشی را جبران می کند و باعث برنامه ریزان فرهنگی بتوانند با فراهم شدن زیر ساخت ها لازم، طرح هایشان را به اجرا در آورند.
 ساخت این سرا از اواخر سال گذشته آغاز شده و در مرحله اجرای عملیات عمرانی به سر می برد.
 این پروژه پس از ساخت برای بهره برداری تحویل معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه می شود و برگ‍زاری برنامه های مختلف و ارائه خدمات از سوی این معاونت صورت می گیرد.

* نصب پرچم بزرگ جمهوری اسلامی در منطقه پیشگامان انقلاب اسلامی

 یکی از سیاست های شهرداری تهران، نصب پرچم در اماکن و معابر عمومی است که در این راستا اولین پرچم بزرگ جمهوری اسلامی در مبادی ورودی منطقه به اهتزار در آمد.
 معاون فنی وعمرانی منطقه ۱۳ گفت: پس ازتحقیقات محیطی، مناسبترین نقطه برای جانمایی میله پرچم مبادی ورودی منطقه و ضلع جنوب به شمال بزرگراه شهید یاسینی اعلام شدک ه دراین راستا پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به طول پایه ۶۰ مترو به ابعاد ۲۵ در ۱۵ بر افراشته شد.

*روکش مکانیزه خیابان فجر

 یکی از طرح های عمرانی منطقه،  رسیدگی و نظارت بر و ضعیت آسفالت معابر می باشد روکش مکانیزه خیابان فجر،  از جمله پروژه های عمرانی شهرداری منطقه ۱۳ است که در ناحیه یک انجام شده است.
عباسی، معاون فنی وعمرانی منطقه ۱۳ در این باره گفت: بر اساس نیاز سنجی های صورت گرفته و در خواست های شهروندان، روکش مکانیزه خیابان فجر از پنجم تا چهاردهم تیر ماه در دستور کار قرار گرفت.
 وی افزود: در این عملیات با پخش ۵۱۱ تن آسفالت در فضایی به مساحت ۴ هزار و ۸۶۰ متر مربع، عملیات روکش مکانیزه صورت گرفت./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.