آشپزخانه اینگونه چیدمان میشود

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

آشپزخانه شاید صمیمی ترین قسمت هر منزلی باشد، جایی برای دور هم جمع شدن های خانوادگی که قلب گرم و تپنده خانه و خانواده به حساب می آید. چنین مکانی باید هر چه تمیزتر، خوش رایحه تر و مرتب تر باشد و البته به جایی برای تلنبار کردن وسایل اضافه تبدیل نشود.
اگر اینگونه نیست، وسایل اضافی را جمع کنید زیرا هر روز به آبمیوه گیری، مخلوط کن، توستر یا ساندویچ ساز احتیاجی ندارید. داخل کابینت ها جای مناسبی برای لوازمی است که دائما مورد استفاده قرار نمی گیرند.
در ضمن باید همت کنید و ظروف ارزان قیمت و ناقص، دستمال های لکه و کهنه و همچنین روزنامه های باطله را هم دور بریزید.
حالا نوبت به سینک می رسد. می توانید اطراف ظرفشویی را خلوت کنید و روی دیوار کنار شیر آب، دو جای مایع شوینده حاوی ماده ظرفشویی و صابون مایع وصل کنید.
وجود قفسه بندی های بیشتر، کار خانم خانه را آسانتر می کند. می توانید یک سبد سیب زمینی و پیاز را زیر میز غذاخوری قرار دهید. اگر بین طبقات قفسه ها فاصله زیادی وجود دارد این فضا را با قرار دادن تکه ای چوب با روکش رنگی کم کنید تا بتوانید در حداقل فضا کالاهای بیشتری را جانمایی کرده باشید.
اشیای سنگینی را که دائم استفاده می شود را در ارتفاع مناسب قفسه ها جا دهید. البته اگر برای مهره های کمر و مفصل زانوهای تان ارزش قائل هستید نباید این گونه وسایل سنگین را در بالاترین یا پایین ترین قفسه قرار دهید. نکته دیگر اینکه هنگام جابجا کردن یا بلند کردن ظروف سنگین نباید خم شوید بلکه باید روی دو پا بنشینید و بعد ظرف را بلند کنید.
همانطور که گفتیم بهتر است آشپزخانه را به فضایی مطبوع و آرام تبدیل کنید تا تمامی اعضای خانواده از حضور در آن لذت ببرند. هماهنگی رنگ کاشی ها با کابینت ها و همچنین قرار دادن عکس های خانوادگی و نقاشی های بچه های فامیل در قاب های چوبی و نصب آنها روی دیوار، این فضا را گرمتر می کند.
یک رومیزی شاد روی میز بیندازید و هنگام غذا خوردن روی آن یک سفره پلاستیکی بکشید. می توانید شمعدان و عودسوز و گل و گیاه، جدول و مجله را هم به آشپزخانه ببرید.

روزنامه هفت صبح

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر چهارشنبه ۴ مرداد   مشاهده : ۲۱   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – دکوراسیون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.