آشپزخانه را سریع مرتب کنید

۲۳اردیبهشت،

اول از همه نگاهی کلی به آشپزخانه داشته باشید و لیستی از موادی تهیه کنید که خرده خرده مانده اند و چند وقتی است از آن ها استفاده نمیکنید تهیه نمایید.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، خانم های خانه ها بسیاری از زمان روزانه خود را در آشپزخانه ها می گذرانند به همین سبب از نامرتب بودن یا کوچکی آشپزخانه اذیت می شوند. آن ها معمولا سعی می کنند به هر نحوی آشپزخانه را همیشه مرتب نگه دارند تا کلافه نشوند. برای این کار نیاز به دقت بسیار بسیار به همه وسایل است در حالی که می توان بابه کارگیری چند کاربرد راحت به همه آنچه در ذهن دارید برسید تنها باید به چند راهکار ساده دقت لازم را داشته باشید.

** اول از همه نگاهی کلی به آشپزخانه داشته باشید و لیستی از موادی تهیه کنید که خرده خرده مانده اند و چند وقتی است از آن ها استفاده نمیکنیدتهیه نمایید. این مواد تنها آشپزخانه را تنگ کرده اند و آن را نامرتب نشان می دهند. این مسئله برای مواد داخل یخچال و فریزر نیز صدق می کند. شما همه مواد را با استفاده از قدرت آشپزی به چند وعده شام متفاوت تبدیل کنید.

** تمام وسایلی که در قفسه های مختلف دارید خارج بریزید و به سه قسمت تقسیم کنید. قسمت اول مربوط به وسیله هایی است که بیش از ۶ ماه از آن ها استفاده نکرده پس نیاز خاصی به آن ها ندارید. قسمت دوم مواد غذایی می باشند که باید بار دیگر به قفسه ها بر گردند و در بخش آخر نیز ظروفی می باشند که باید در محلی مناسب قرار بگیرند این ظروف کمتر استفاده می شوند.

** بعد از خالی کردن همه وسایل از کابینت و قفسه ها به یاد داشته باشید که بهتر است ابتدا با استفاده از اسفنج و کف کاملا قفسه ها را تمیز کنید. همچنین استفاده از یک تکه پارچه داخل قفسه ها می تواند از جمع شدن گرد وخاک نیز جلوگیری کند.

** برای یخچال نیز بهتر است همین کار دسته بندی را انجام دهید. غذاهایی که نزدیک به فاسد شدن است در دسته اول قرار دهید تا زودتر مصرف شوند. خوراکی هایی که هنوز زمان دارند و کمتر از آن ها استفاده می کنید در دسته سوم ولی برای دسته آخر نیز می توانید خرده مواد غذایی که مانده است را جمع اوری کنید تا زودتر خورده و تمام شوند.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.