آعلام آمادگی تایدواتر برای تامین تجهیزات بندر شهید رجایی iبه ارزش ۱۵۰ میلیون یورو

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

شرکت تایدواتر خاورمیانه در پی مناقصه سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص ساخت تجهیزات بندر شهید رجایی، برای خرید ۱۵۰ میلیون یورو تجهیزات بندری اعلام آمادگی کرد.

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و iبه نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت تایدواتر خاورمیانه، هادی گلرخ امین مدیر فنی و مهندسی شرکت تایدواتر خاورمیانه با اشاره iبه برگزاری مناقصه طراحی، ساخت، حمل و تحویل ۶ دستگاه جرثقیل کانتینری و ۱۵ دستگاه ترانس تینر برای بندر شهید رجایی که در روزهای اخیر توسط سازمان بنادر و دریانوردی اعلام شده است، تصریح کرد: شرکت تایدواتر خاورمیانه iبه منظور تجهیز کامل بندر شهید رجایی با یک شرکت خارجی مذاکراتی را انجام داده است که در صورت تایید سازمان بنادر و دریانوردی با بودجه ای بالغ بر ۱۵۰ میلیون یورو تجهیزات مختلف مورد نیاز برای تجهیز فاز دوم بندر شهید رجایی توسط شرکت تایدواتر در سریعترین وقت ممکن وارد خواهد شد.

وی اعلام کرد: شرکت تایدواتر بارها در نامه های مختلف آمادگی خود را برای تجهیز کامل بندر شهید رجایی اعلام کرده است اما متاسفانه تا کنون پاسخی از مسئولان سازمان بنادر ودریانوردی دریافت نشده است و iبه نظر می رسد افزایش توان عملیاتی بندر شهید رجایی از طریق افزایش تجهیزات استراتژیک در اولویت قرار ندارد.

به گفته گلرخ، شرکت تایدواتر بدون نیاز iبه دریافت فاینانس از بانک های خارجی و با توجه iبه منابع مالی خود در خارج از کشور براحتی قادر iبه تامین این تجهیزات است و با این اقدام قطعا روند توسعه و تجهیز بندر شهید رجایی تسریع و هر دو یال غربی و شرقی بندر شهید رجایی iبه محض ساخته شدن با تجیهزات خریداری شده آماده iبهره برداری خواهد بود.

مدیر فنی و مهندسی شرکت تایدواتر خاورمیانه افزود: برگزاری مناقصه ساخت تجهیزات برای بندر شهید رجایی در حالی صورت می گیرد که شرط اصلی اپراتوری بندر شهید رجایی که بارها از سوی مسئولان این سازمان اعلام شده است، داشتن توان سرمایه گذاری در بندر است و تا کنون شرکت تایدواتر iبه طور مستند آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت تایدواتر با وجود تحریماتی همه جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا حاضراست از منابع موجود شرکت در خارج از کشور برای تجهیز بندر شهید رجایی و کمک iبه اپراتورهای بندر شهید رجایی استفاده کند تا با ایجاد یک کنسرسیوم ایرانی از همهی توان شرکت های مختلف در توسعه بندر شهید رجایی iبهره برداری کرد و متعاقب آن از تلف شدن بیش از حد وقت iبه نفع بنادر رقیب در منطقه جلوگیری کرد.

گفتنی است شرکت تایدواتر خارومیانه سال قبل از خرید تعدادی شناور خدمات رسان iبه سکوهای نفتی منصرف شد و هم اکنون منابع مالی لازم برای خرید تجیهزات بندری کشور را در اختیار دارد که مسئولان سازمان بنادر می توانند ازاین فرصت برای خرید تجیهزات مورد نیاز بدون احتیاج iبه انتقال ارز از کشور و یا استفاده از روش های پرپیچ و خم تامین مالی خارجی جهت خرید تجهیزات استفاده کنند.

در روزهای اخیر سازمان بنادر با درج آگهی مناقصه ساخت ۶ دستگاه جرثقیل کانتینری و ۱۵ دستگاه ترانس تینر برای بندر شهید رجایی از شرکت های بین المللی خواست تا در این مناقصه حضور یابند.

در همین حال عطا ا… صدر ، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اخیرا در گفت و گو با بعضی رسانه ها اعلام کرده بود سه اپراتور بندر شهید رجایی که بزودی منصوب می شوند باید هر یک ۱۰۰ میلیون یورو برای خرید تجیهزات فاز دوم بندر شهید رجایی سرمایه گذاری کنند./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.